Προς την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζουν να κοιτούν σταδιακά όλο και περισσότεροι Έλληνες οδηγοί, με το κόστος και την αβεβαιότητα σε επίπεδο φόρτισης, να είναι τα βασικά μειονεκτήματα που βλέπουν στην ηλεκτροκίνηση. Παρ’ όλα αυτά, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μάλιστα, στις νεαρότερες ηλικίες η απήχηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη πιο ισχυρή: το 66% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Την ίδια στιγμή αυξάνεται ο αριθμός των Ελλήνων οδηγών, που στην επόμενη αγορά τους σκέπτονται ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Σε ερώτηση σχετικής με την ηλεκτροκίνηση έρευνας της Focus Bari, το 76% των Ελλήνων (από 63%) απαντούν υβριδικό, ενώ περισσότεροι από ένας στους δύο οδηγούς (54%) απαντούν ηλεκτρικό.
Οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με τη νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov, έχουν σήμερα θετικότερη άποψη για την ηλεκτροκίνηση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Οι ίδιοι ομολογούν πως σε σχέση με ένα χρόνο πριν, γνωρίζουν πολύ περισσότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τις σχετικές κρατικές επιδοτήσεις, ενώ παράλληλα βελτιώνεται και η άποψή τους για την ηλεκτροκίνηση.
Για την ακρίβεια, πάνω από ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνουν σήμερα ότι γνωρίζουν αρκετά σχετικά με την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου – από ένας στους τέσσερις το 2021, ενώ ένας στους δύο απαντά ότι απλά το έχει ακουστά.
Πρόβλημα η φόρτιση
Το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία του ανεφοδιασμού παραμένουν τα πιο ισχυρά αντι -κίνητρα ή/και εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως επίσης και το μη “ξεκάθαρο τοπίο” σχετικά με τις οικονομικές βελτιώσεις/ελαφρύνσεις (ίδια τάση με την έρευνα 2021).
Αναλυτικότερα, οι Έλληνες οδηγοί συμπεριλαμβάνουν στα αντικίνητρα της ηλεκτροκίνησης: το υψηλό κόστος αγοράς, τα λίγα σημεία φόρτισης, το άγχος για διάρκεια μπαταρίας, το υψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι, τη μη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων, τα άγνωστα οικονομικά οφέλη, η συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση και η περιορισμένη ποικιλία μοντέλων.
Στον αντίποδα, ως τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα ή και κίνητρα για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η οικονομία σε πολλαπλά επίπεδα, όπως τα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη (ίδια τάση με την έρευνα 2021), η καλύτερη αναλογία κόστους – αξίας, ο συνδυασμός parking και φόρτισης, η καλύτερη απόδοση και η καλή αξία μεταπώλησης.
Το προφίλ
Ως προς το προφίλ των Ελλήνων οδηγών, σήμερα, το 75% οδηγεί ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη, ενώ μόλις το 3% ένα υβριδικό. Την ίδια στιγμή, η έρευνα της Focus Bari δείχνει ότι το 53% των Ελλήνων έχει ένα αυτοκίνητο, ενώ ένα 36% έχει στην κατοχή του δύο και το 5% τρία οχήματα.
Πηγή: sepe.gr