Παράνομο εκτός διαδικτύου; Θα έπρεπε να είναι παράνομο και διαδικτυακά

Καθώς ζούμε ολοένα και περισσότερο τη ζωή μας διαδικτυακά, το Κοινοβούλιο δηλώνει ότι χρειαζόμαστε νέους κανόνες για τους παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών. Από τις διαδικτυακές αγορές μέχρι το περιεχόμενο που κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ευρωβουλευτές καθοδηγούνται από μια απλή αρχή: Εάν είναι παράνομο εκτός διαδικτύου, θα έπρεπε να είναι παράνομο και διαδικτυακά.

Απομαγνητοφώνηση

Το ένα πέμπτο των εταιρειών στην ΕΕ προσφέρει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του διαδικτυακά. Και αυτό το ποσοστό αυξάνεται κάθε χρόνο. Το Κοινοβούλιο προτείνει αλλαγές με σκοπό την καλύτερη προστασία της ζωής μας διαδικτυακά. «Οι πλατφόρμες σήμερα και οι πάροχοι ψηφιακών υπηρεσιών έχουν γίνει δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφελείας. Τις χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση, για να επικοινωνούμε, να κοινοποιούμε πληροφορίες, να κάνουμε κρατήσεις διακοπών, κρατήσεις ξενοδοχείων, για να κάνουμε τις διαδικτυακές μας αγορές». Αλλά δεν είναι μόνο τα πράγματα που αγοράζουμε, είναι τα προσωπικά δεδομένα που παραχωρούμε και οι ειδήσεις και οι πληροφορίες που διαβάζουμε και κοινοποιούμε. Οι ευρωβουλευτές λένε ότι οι νέοι κανόνες βασίζονται σε μια απλή αρχή: Εάν είναι παράνομο εκτός διαδικτύου, θα έπρεπε να είναι παράνομο και διαδικτυακά. «Τι πρέπει να κάνει το Twitter κατά της ρητορικής μίσους και του ρατσισμού; Τι πρέπει να κάνει το Facebook κατά του υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών; Και τι πρέπει να κάνει το YouTube κατά του τρομοκρατικού περιεχομένου;» Το Κοινοβούλιο θέλει ένα αυστηρό νομικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των προστίμων, για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και για καλύτερη επίβλεψη του επιβλαβούς περιεχομένου. «Όλα έχουν να κάνουν με τη διασφάλιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων, με την παροχή μιας επιλογής στους καταναλωτές, και τέλος, θέλουμε να διευκολύνουμε την είσοδο νεοφυών επιχειρήσεων στην αγορά». Οι ευρωβουλευτές απορρίπτουν μια προσέγγιση που ταιριάζει σε όλους και επιμένουν ότι οι μεγάλες πλατφόρμες πρέπει να λογοδοτούν, οι μικρές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και ότι οι καταναλωτές πρέπει να προστατεύονται.