Ισχυρές πιέσεις δημιουργούν στις πωλήσεις smartphones, παγκοσμίως, οι ελλείψεις εξαρτημάτων και ειδικότερα η αδυναμία τροφοδότησης της αγοράς με μικροτσίπς. Πρακτικά, οι ελλείψεις εξαρτημάτων διαταράσσουν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, οδηγώντας σε χαμηλότερα αποθέματα και άρα μικρότερη διαθεσιμότητα προϊόντων, γεγονός που επηρεάζει τις πωλήσεις τους τελικούς χρήστες.
Ως αποτέλεσμα, το 3ο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις smartphones στην παγκόσμια αγορά υποχώρησαν κατά 6,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, σύμφωνα με την Gartner. Πάντως, όπως παρατηρεί η εταιρεία ερευνών, οι πωλήσεις premium smartphones συνέχισαν να αυξάνονται, παρ’ όλο που οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν στη διάρκεια του 3ου τριμήνου.
“Η τρέχουσα έλλειψη εξαρτημάτων καθυστέρησε την παραγωγή smartphones παγκοσμίως. Αυτό διατάραξε την ισορροπία προσφοράς – ζήτησης και οι τελικοί χρήστες επιβαρύνθηκαν με περιορισμένες επιλογές. Παρά την έντονη ζήτηση των καταναλωτών, οι πωλήσεις smartphones μειώθηκαν λόγω καθυστερημένης κυκλοφορίας προϊόντων, του μεγαλύτερου χρόνου παράδοσης και των ανεπαρκών αποθεμάτων στα κανάλια διανομής”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας.
Οι κατασκευαστές
Το 3ο τρίμηνο του έτους υπήρξαν διαφοροποιήσεις στην κορυφαία πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών smartphones παγκοσμίως. Ειδικότερα, η Apple ανέκτησε τη δεύτερη θέση της διεθνούς κατάταξης, ενώ η Xiaomi επέστρεψε στην τρίτη θέση.
Την πρωτιά μεταξύ των πιο δυναμικών παικτών της παγκόσμιας αγοράς διατήρησε το εξεταζόμενο διάστημα η Samsung, η οποία κράτησε το συνολικό της προβάδισμα στις πωλήσεις smartphones, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε κατά 1,9% σε ετήσια βάση.
Ακόμη και με τη συνολική πτώση, η Samsung γνώρισε σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων στην κατηγορία των premium συσκευών. συνολικά, το μερίδιο της εταιρείας κατήλθε σε 20,2% από 22,1% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Η δεύτερη στην κατάταξη Apple πέτυχε την εξεταζόμενη περίοδο μερίδιο αγοράς 14,2% από 11,1% το ίδιο διάστημα του 2020, ενώ η Xiaomi κατέγραψε φέτος 13% από 12,1% πέρσι.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones, Xiaomi, Vivo και OPPO, αύξησαν επίσης το μερίδιο αγοράς τους κατά 1%, 2,4% και 1,7% αντίστοιχα, σε ετήσια βάση. Η στρατηγική της Xiaomi μέσω διαδικτυακών καναλιών για την επέκταση της στην αγορά της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής βοήθησαν την εταιρεία να αυξήσει το παγκόσμιο μερίδιο της στην αγορά smartphone το 3ο τρίμηνο του 2021. Η Vivo, από την πλευρά της, κατέγραψε την υψηλότερη ετήσια ανάπτυξη (20,9%) μεταξύ των πέντε κορυφαίων παγκόσμιων προμηθευτών smartphones το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Τα μερίδια αγοράς
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας Canalys για το 3ο τρίμηνο του 2021, η Samsung ηγήθηκε της διεθνούς αγοράς smartphones με μερίδιο 23% το εξεταζόμενο διάστημα του 2021, αντίστοιχο με αυτό που κατείχε και το 3ο τρίμηνο του 2020.
Η Apple, από την πλευρά της, κατέκτησε τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς, με μερίδιο 15%, υψηλότερο από το 12% που πέτυχε το αντίστοιχο περσινό διάστημα, χάρη στη μεγάλη ζήτηση ενόψει της έλευσης του iPhone 13.
Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε μερίδιο 14% των παγκόσμιων πωλήσεων, όπως άλλωστε και στο 3ο τρίμηνο του 2020, κατακτώντας την τρίτη θέση της αγοράς. Η vivo και η OPPO συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με μερίδιο 10% έκαστη (από 9% αμφότερες έναν χρόνο νωρίτερα).