Ηχηρό «ΟΧΙ» της παράταξης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» στον «νέο» Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας.

Γιάννης Μυλόπουλος: «Στεκόμαστε δίπλα στους εργαζόμενους και ενάντια στον αναχρονισμό, στον επιτελικό συγκεντρωτισμό και τη διοικητική συρρίκνωση που φέρνει ο «νέος» ΟΕΥ. Καταθέτουμε προτάσεις για τη βελτίωση του ΟΕΥ, προκειμένου αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες για Βιώσιμη Ανάπτυξη της Περιφέρειας».

Στην 9η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κ. Μακεδονίας, η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» εξέφρασε τις έντονες αντιρρήσεις της απέναντι στην προσπάθεια της Διοίκησης να περάσει έναν αναχρονιστικό, πρόχειρο και βαθύτατα προβληματικό «νέο» Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.).

Με ξεκάθαρη και πλήρως τεκμηριωμένη τοποθέτηση, ο επικεφαλής Γιάννης Μυλόπουλος κατεδάφισε το κυβερνητικό αφήγημα περί «εκσυγχρονισμού», καταψηφίζοντας το σχέδιο του νέου Ο.Ε.Υ. και υποστήριξε την κραυγή αγωνίας των ίδιων των εργαζομένων.

Οι βασικοί άξονες της τοποθέτησης του επικεφαλής της παράταξης ήταν:

·       Αντί η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου να φέρει έναν Οργανισμό που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αναπτυξιακές ανάγκες και τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής, έφερε ένα σχέδιο Οργανισμού χωρίς στρατηγική στόχευση, που δεν υπηρετεί τον στόχο της Βιώσιμης, δηλαδή της Ισόρροπης και Δίκαιης Ανάπτυξης.

·       Η πλειοψηφούσα παράταξη δεν έλαβε υπόψη της τον μεγαλύτερο κίνδυνο της εποχής, που είναι η εγκατάλειψη της υπαίθρου και η δημογραφική συρρίκνωση, στον οποίο η δική μας Περιφέρεια πρωταγωνιστεί ανάμεσα στις 13 Περιφέρειες της χώρας.

·       Δεν έγινε αξιολόγηση της απόδοσης του υπάρχοντος Οργανισμού. Ο «νέος» Ο.Ε.Υ. δεν στηρίχθηκε σε συστηματική αξιολόγηση του υπάρχοντος Οργανισμού, ώστε να διαπιστωθούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του και να ανιχνευτούν οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες από τις προκλήσεις της νέα; Εποχής, ώστε να υποδειχθούν με επιστημονικό τρόπο οι πλέον κατάλληλες βελτιωτικές αλλαγές. Στηρίχθηκε περισσότερο στην ανάγκη ελέγχου από πλευράς διοίκησης της υπηρεσίας και καθόλου στην ουσιαστική αξιολόγηση των αναγκών που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

·       Συγκεντρωτισμός και υποβάθμιση των Περιφερειακών Ενοτήτων (Π.Ε.): Ο «νέος» Ο.Ε.Υ. στερείται επιστημονικής και οικονομικής τεκμηρίωσης, προωθώντας μια συστηματική μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων από την περιφέρεια προς την κεντρική έδρα της ΠΚΜ. Η στρατηγική αυτή υπονομεύει την αυτοτέλεια των Π.Ε., διογκώνει τη γραφειοκρατία και οδηγεί σε άμεση ταλαιπωρία των πολιτών. Αντί για ισχυρές Διευθύνσεις, βλέπουμε μια πληθώρα ίδρυσης Γραφείων αντί Τμημάτων, υποβαθμίζοντας καίριους παραγωγικούς τομείς (όπως τα Κτηνιατρικά Κέντρα και τα Τμήματα Αγροτικής Οικονομίας που πλήττουν αγρότες και κτηνοτρόφους).

·       Μεθόδευση υποστελέχωσης και «λογιστικά κόλπα»: Η Διοίκηση προχωρά σε μια πρωτοφανή «αλχημεία» θέσεων: εμφανίζει στα χαρτιά την αύξηση 46 θέσεων ΠΕ και ΤΕ, αλλά ταυτόχρονα καταργεί 49 θέσεις ΔΕ και ΥΕ. Το αποτέλεσμα; Καθαρή μείωση των οργανικών θέσεων σε έναν ήδη αποδεκατισμένο οργανισμό. Η υποστελέχωση αυτή χρησιμοποιείται πλέον απροκάλυπτα ως «όχημα» για την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ιδιώτες, εργολάβους και τεχνικούς συμβούλους.

·       Εξουθένωση των υπαλλήλων και «μόνιμα» παράλληλα καθήκοντα: Έχει πλέον παγιωθεί η αυθαίρετη τακτική της Διοίκησης να επιβάλλει καθεστώς μόνιμης ανάθεσης παράλληλων καθηκόντων (μέσω του Άρθρου 46), παραβιάζοντας προκλητικά το ανώτατο όριο των δύο μηνών που ορίζει ο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων. Την ίδια στιγμή, επιστημονικό προσωπικό αιχμής (μηχανικοί, κτηνίατροι, γεωτεχνικοί) αναγκάζεται να αναλώνεται σε αλλότρια διοικητικά καθήκοντα λόγω έλλειψης τμημάτων υποστήριξης.

·       Το Περιβάλλον και η Κλιματική Αλλαγή δεν αποτυπώνονται στο «νέο» Οργανισμό. Καμία πρόβλεψη για την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή και καμία μεταρρύθμιση για την αντιμετώπιση των Φυσικών Κινδύνων που αυτή φέρνει δεν υπάρχει στον Οργανισμό. Η Περιφέρεια συνεχίζει να απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούσε και πριν από αυτές.

·       Δεν υπάρχει ειδική μέριμνα για την αντιμετώπιση της ύφεσης στον αγροτικό τομέα, ούτε φροντίδα για την αντιμετώπιση των ζωονόσων που έπληξαν την κτηνοτροφία στην Περιφέρεια. Χαρακτηριστική είναι η απουσία σχετικών διευθύνσεων και προβληματικός ο ισχυρισμός ότι δεν χρειάζονται ειδικές διοικητικές δομές, αλλά η ύπαρξη «σκόρπιου» προσωπικού.

·       Δεν υπάρχουν διευθύνσεις Πολιτισμού στις Π.Ε. Από μόνο του το Κέντρο Πολιτισμού της περιφέρειας δεν αρκεί να καλύψει τις ανάγκες των Π.Ε.

·       Προσχηματική διαβούλευση και αναξιοκρατία: Ο διάλογος με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις υπήρξε καθαρά προσχηματικός, καθώς οι σοβαρές διορθώσεις που κατέθεσαν οι εργαζόμενοι πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων. Παράλληλα, η μη διενέργεια επίσημων κρίσεων συντηρεί ένα καθεστώς αναξιοκρατίας, όπου «αναπληρωτές Διευθυντές» εκτελούν ταυτόχρονα χρέη Διευθυντή και Τμηματάρχη.

Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» ξεκαθαρίζει ότι ο Οργανισμός μιας Περιφέρειας πρέπει να σχεδιάζεται με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας και τον σεβασμό στα δικαιώματα των υπαλλήλων, και όχι ως ένα εργαλείο διοικητικής ασφυξίας, ελαστικής εργασίας και συγκεντρωτισμού.

Συντασσόμαστε απόλυτα με τα αιτήματα του Συλλόγου Υπαλλήλων. Διεκδικούμε πραγματικές προσλήψεις, σύγχρονες ειδικότητες, αξιοκρατικές κρίσεις και άμεση διάσπαση των δυσκίνητων «Υπερτμημάτων».

Η πραγματική αλλαγή στην Περιφέρειά μας ξεκινά από το σεβασμό στους ανθρώπους της και την αποκέντρωση των υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη.

Ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Μυλόπουλος, καθηγητής ΑΠΘ, ζήτησε στην τοποθέτησή του από την Περιφερειάρχη κυρία Αηδονά να αποσύρει την πρόταση του Οργανισμού και να την επαναφέρει βελτιωμένη, ανταποκρινόμενη στην οξεία κριτική που αυτός δέχθηκε από τους εργαζόμενους, από τους επιστημονικούς φορείς και από την αντιπολίτευση.

Δυστυχώς το αίτημα που ήρθε από όλη την αντιπολίτευση, αλλά και από τους εργαζόμενους δεν εισακούστηκε και ο Ο.Ε.Υ. ψηφίστηκε ως έχει, χωρίς καμία βελτιωτική αλλαγή.