ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φ.Μπαραλιάκος: «Πράξη η διασύνδεση της τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας»

Ομιλία επί του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας

??????????

Επί του Νομοσχεδίου του  Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, την Κατάρτιση και την Δια Βίου Μάθηση τοποθετήθηκε μέσω της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης WebEx με ομιλία του ο Βουλευτής Πιερίας Φώντας Μπαραλιάκος.

Στην έναρξη της ομιλίας του ο κ. Μπαραλιάκος υποστήριξε πως το παρόν νομοθέτημα ανατρέπει μια διαχρονική αδικία και εξαλείφει μια στρεβλή αντίληψη εις βάρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της τεχνικής κατάρτισης από το συλλογικό υποσυνείδητο της ελληνικής κοινωνίας.

«Η Ελλάδα υπήρξε ανέκαθεν η χώρα των εξαιρετικών τεχνιτών που με την αποθησαυρισμένη γνώση,την λεπταισθησία χειρισμών και την τεχνική τους επιδεξιότητα, ήταν περιζήτητοι παγκοσμίως. Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες η παρακαταθήκη αυτή λησμονήθηκε. Ο εκπαιδευτικός λαϊκισμός οδήγησε σε ακαδημαϊκά πτυχία – κενό γράμμα στην αγορά εργασίας. Κρίσιμα τεχνικά επαγγέλματα στην οικονομική διάρθρωση άρχισαν να εμφανίζουν ελλείψεις και ολοένα και περισσότερο σπανίζουν οι ανάρπαστοι Έλληνες τεχνίτες, υποκαθιστάμενοι από αλλοδαπούς. Η πρόκληση της τεχνικής εκπαίδευσης ήταν η αναβάθμισή και η σύμπλευση με την τεχνολογική εξέλιξη. Αντ’ αυτών επήλθε παρακμή και μαρασμός της, αποτρέποντας νέα παιδιά με όρεξη και μεράκι να εξελίξουν ένα τεχνικό επάγγελμα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Πιερίας, για να συνεχίσει τονίζοντας πως το κατατιθέμενο σχέδιο επαναφέρει την επαγγελματική εκπαίδευση και την τεχνική κατάρτιση ως ισότιμο πυλώνα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Σημαντική καινοτομία του Νομοσχεδίου, τόνισε ο κ. Μπαραλιάκος,  συνιστά η ίδρυση νέου εναλλακτικού επιπέδου σπουδών, μετά το Γυμνάσιο  του Επιπέδου 3, στο οποίο απόφοιτοι Γυμνασίου θα αποκτούν με διετή φοίτηση ειδικά επαγγελματικά προσόντα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς σε συγκεκριμένα τεχνικά επαγγέλματα. Ωστόσο, η υπεραξία αυτής της μεταρρύθμισης έγκειται στην εξασφάλιση προοπτικής για το επαγγελματικό τους μέλλον. Έτσι,  γίνεται πράξη η διασύνδεση της τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Και μάλιστα θα ανιχνεύονται ανάγκες της αγοράς εργασίας  σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, βάσει των οποίων θα καθορίζεται τι μαθήματα θα διδάσκονται στις δομές επαγγελματικές εκπαίδευσης.

Η στοχευμένη μείωση την ανεργίας, η εξισορρόπηση της καμπύλης προσφοράς και ζήτησης και η ολιστική προσέγγιση της τεχνικής κατάρτισης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, μέσω του Νομοσχεδίου, προσφέρουν μια στιβαρή εναλλακτική, προωθούν μια επαναπροσέγγιση των νέων παιδιών με τα τεχνικά επαγγέλματα και επαναφέρουν μια αρμονική συνεργασία γενικής και τεχνικής εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Στην ολοκλήρωση της ομιλίας του ο κ. Μπαραλιάκος εξήρε την πρωτοβουλία του Υπουργείου για την ενίσχυση της εκμάθησης της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της φυσικής αγωγής (παλαιός αθλητής της κολύμβησης γαρ). Τόνισε δε πως η ποιοτική αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης είναι «βαγόνι στο τρένο της τετάρτης βιομηχανικής επανάστασης και πρέπει να δώσουμε στη νέα γενιά τα εχέγγυα να επιβιβαστεί πανέτοιμη σε αυτό το τρένο».