ΕΕΔΕ: Σκληρή κριτική για το «μ» του Μετρό Θεσσαλονίκης

H ανάπτυξη του σήματος του Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε ακριβώς όπως ξεκίνησε: ως μια σειρά ατυχών επιλογών.
Ατυχής στρατηγική εξαρχής να προκηρυχθούν βραβεία εν είδει σχολικού διαγωνισμού.
Ατυχής τακτική στη συνέχεια, όπου ενώ προκηρύχθηκε διαγωνισμός με επαγγελματικά κριτήρια (μετά και από παρέμβαση της ΕΔΕΕ) αυτός κηρύχθηκε άγονος. Απορίας άξιο πώς η αρμόδια επιτροπή αποφάσισε
ότι οι προτάσεις μερικών από τις πλέον διακεκριμένες εταιρίες branding & design στην Ελλάδα και το εξωτερικό δεν ικανοποιούσαν τα κριτήρια του διαγωνισμού και απορρίφθηκαν συλλήβδην.
Ατυχής επιλογή η απευθείας ανάθεση σε μια νομική οντότητα χωρίς καμία σχετική εξειδίκευση και εμπειρία.
Ατυχές και το αποτέλεσμα, με αντικειμενικά επαγγελματικά κριτήρια.
Καμία έκπληξη, δυστυχώς. Διαχρονικά, η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα αδυνατεί να κατανοήσει την αξία της εξειδίκευσης, της εμπειρίας, της τεχνογνωσίας και του ταλέντου που απαιτεί σωρευτικά η ανάπτυξη
σημάτων και οπτικής ταυτότητας εν γένει. Έτσι, καταλήγει, τις περισσότερες φορές, σε προχειρότητες και ερασιτεχνισμούς, που μόνο αρνητικές συνέπειες επιφέρουν.

Metro_Thess_Logo_color


Στην ΕΔΕΕ, στον Τομέα Branding & Design, έχουμε την τιμή να εκπροσωπούμε εταιρίες και επαγγελματίες που διακρίνονται εντός και εκτός συνόρων. Εκτός από τα Μέλη μας, υπάρχουν και πολλές άλλες εταιρίες που κάνουν εξαιρετικό έργο. Συνολικά, το ελληνικό design είναι από τους λίγους επαγγελματικούς κλάδους που διακρίνονται διεθνώς και χτίζουν ανωτερότητα για τις παραγόμενες υπηρεσίες στην Ελλάδα.
Αυτό το παράδοξο πρέπει να σταματήσει. Είναι καιρός πλέον, η ελληνική δημόσια διοίκηση να αξιοποιήσει προς όφελος της χώρας τον επαγγελματισμό, τη σοβαρότητα και το ταλέντο του ελληνικού design. Όσες
χώρες, δυτικές και μη, έχουν επενδύσει πειθαρχημένα στο design έχουν βελτιώσει ραγδαία την εικόνα τους εντός και εκτός των τειχών τους. Οι καλές πρακτικές υπάρχουν και σύντομα θα τις εισηγηθούμε
επίσημα. Πολιτική βούληση χρειάζεται.
Το Διοικητικό Συμβούλιο