Ένα πρωτοφανές βάρος στην ιστορία της, καλείται να σηκώσει η εγχώρια – και φυσικά η διεθνής – αγορά Τηλεπικοινωνιών, σε μια συγκυρία, όπου η ανθρώπινη επικοινωνία διεκπεραιώνεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσω της τεχνολογίας και των δικτύων. Η πανδημία του κορωνοϊού και τα μέτρα για την αντιμετώπισή της, εξελίσσουν τις τηλεπικοινωνίες σε έναν από τους πιο κομβικούς κρίκους της αλυσίδας για τη διατήρηση της ομαλότητας στην καθημερινότητα πολιτών, επιχειρήσεων και του ίδιου του Κράτους.
Το μεγάλο στοίχημα που καλείται να κερδίσει η ελληνική αγορά Τηλεπικοινωνιών είναι η διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα και η διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Στόχος είναι αφενός να διασφαλιστεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αποτελεσματική λειτουργία των λύσεων τηλεργασίας, που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα. Έτερος αυτονόητος στόχος είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας, που παρέχονται προς τους πολίτες.
Αυτό ήταν, άλλωστε, το αντικείμενο βιντεοδιάσκεψης, που πραγματοποιήθηκε χθες, με θέμα τις πιθανές ενέργειες, που μπορεί να αναλάβουν οι μεγάλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της χώρας λόγω των ειδικών αναγκών, που προκαλούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Στη συζήτηση συμμετείχαν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κ. Αντώνης Τζωρτζακάκης και οι επικεφαλής των ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, Vodafone Ελλάς, κ. Χάρης Μπρουμίδης, Wind Ελλάς, κ. Νάσος Ζαρκαλής και Forthnet, κ. Πάνος Παπαδόπουλος.
Ορθολογική χρήση
Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής από την πλευρά του συνιστά στους πολίτες να κάνουν υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, προκειμένου να αποφεύγονται πιθανά φαινόμενα τοπικής υπερφόρτωσης στα δίκτυα.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων συνιστούν στους πολίτες να αποφεύγουν, όσο το δυνατόν, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα. “Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο “χώρο”, ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης, που είναι τόσο σημαντικές για μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας και επιχειρήσεων και εν τέλει κρίσιμες για την λειτουργία όλης της οικονομίας”, σημειώνεται.
Επίσης, συνιστάται στους πολίτες, αν πρόκειται να πραγματοποιήσουν μία τηλεφωνική κλήση, να προτιμούν τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών, ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές κινητής τηλεφωνίας. Επιπλέον, “αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, ενώ αποφεύγουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας”.
Βιντεοκλήσεις
Στο μεταξύ, οι πολίτες καλούνται να αποφεύγουν τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής, όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής. “Εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής – συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασσικές βιντεοεφαρμογές”, τονίζεται στο πλαίσιο των οδηγιών προς τους πολίτες.
Σύμφωνα με την ίδια λίστα οδηγιών σκόπιμο κρίνεται να κατεβάζουμε στον υπολογιστή μόνο τα αρχεία που χρειαζόμαστε, ενώ αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο Διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.
“Διατηρούμε ενημερωμένες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές με τις τελευταίες εκδόσεις του λογισμικού τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των κατασκευαστών. Επίσης, διατηρούμε ενημερωμένα τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για την προστασία των συσκευών από κακόβουλο λογισμικό”, αναφέρει το ίδιο κείμενο οδηγιών.
Για τα παιδιά, το Υπουργείο επισημαίνει να αποφεύγεται όσο το δυνατόν η προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα. “Υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης”, καταλήγει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πηγή: Νατάσα Φραγκούλη, sepe.gr