Τηλεόραση μέσω Διαδικτύου, βιντεοκλήσεις μέσω Internet και αποστολή μηνυμάτων μέσω εφαρμογών. Η πανδημία έφερε τεκτονικές αλλαγές στον τρόπο που επικοινωνούν και διασκεδάζουν πλέον οι Έλληνες, με τη χρήση διαδικτυακών, Over-the-top (OTTs), υπηρεσιών κυριολεκτικά να εκτοξεύεται.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από πανελλαδική έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ για τον βαθμό διείσδυσης των Over the Top Services στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της, πλέον, περισσότεροι από 9 στους 10 Έλληνες (94%) κάνουν χρήση Over the Top υπηρεσιών, αφιερώνοντας σε αυτές τουλάχιστον 3 ώρες ημερησίως.
Μάλιστα, το 50% εξ αυτών άρχισε να τις χρησιμοποιεί για πρώτη φορά μέσα στο 2020, γεγονός που δείχνει την επίδραση της πανδημίας στον τρόπο ενημέρωσης και διασκέδασης των Ελλήνων. Επίσης, ένας στους δύο Έλληνες χρήστες προσανατολίζεται να αυξήσει την χρήση των παραπάνω υπηρεσιών, υπό την προϋπόθεση μιας ταχύτερης σύνδεσης στο Ιnternet.
Στο μεταξύ, περίπου 6 στους 10 (58%) παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Περίπου 5 στους 10 ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου μετά τον Μάρτιο 2020.
Τo Netflix είναι η κυρίαρχη πλατφόρμα, με το 85% να την έχει χρησιμοποιήσει. Ακολουθούν το ERTflix με 26%, το Cosmote Apps με 21%, το Nova Apps με 10%, το Vodafone Apps με 7%, το Wind Apps με 5%, το Apple TVΜΕ με 3%, το Amazon με 2% και το Prime Cinobo με 1%.
Έκρηξη στις βιντεοκλήσεις
Άλλη μια διαδικτυακή υπηρεσία, η χρήση της οποίας εκτοξεύθηκε μετά την έλευση της πανδημίας είναι η πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων μέσω Διαδικτύου. Σήμερα, 9 στους 10 χρήστες Internet πραγματοποιούν κλήσεις/ βιντεοκλήσεις μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, με το 37% να τις χρησιμοποιεί καθημερινά. Μάλιστα, το 84% άρχισε να κάνει χρήση κάποιας νέας εφαρμογής για κλήσεις/ βιντεοκλήσεις μετά τον Μάρτιο 2020.
Οι ΟΤΤ κλήσεις/βιντεοκλήσεις είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους νέους, ενώ οι γυναίκες φαίνεται πως προτιμούν αυτού του είδους την επικοινωνία περισσότερο από τους άνδρες. Συγκεκριμένα, το 90% των γυναικών και το 89% των ανδρών κάνουν κλήσεις – βιντεοκλήσεις μέσω internet. Οι νέοι από 16 έως 24 επικοινωνούν με αυτό τον τρόπο στο σύνολο τους (100%).
Δημοφιλής έχει γίνει αυτός ο τρόπος επικοινωνίας ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες: στις ηλικίες από 55 έως 64 το 88% κάνει χρήση βιντεοκλήσεων, ενώ στην ηλικιακή ομάδα από 65 και άνω το 68% επικοινωνεί με κλήσεις/βιντεοκλήσεις.
Αναφορικά με τις υπηρεσίες ΟΤΤ για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων, η ένταση χρήσης φθάνει τις 2 με 3 τέτοιες κλήσεις την ημέρα. Οι λόγοι προτίμησης αυτών των εφαρμογών είναι, κατά σειρά, η απουσία κόστους, η δυνατότητα μετατροπής σε βιντεοκλήση, η ευκολία και η ταχύτητα στη χρήση.
Κύριο μέσο αποτελεί και εδώ το κινητό τηλέφωνο για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ μόλις στο 22% των περιπτώσεων, γίνεται χρήση της οικιακής σύνδεσης Internet.