Συγκάλυψη στις ράγες: Γνώριζαν για τις ρωγμές εδώ και 15 χρόνια

Ενόψει της επετείου των Τεμπών, Reporters United και Ε. Μπερσή ξεκινούν σειρά ρεπορτάζ για τον σιδηρόδρομο, ερευνώντας τις ευθύνες δημοσίου και εταιρειών, κόντρα στο “για όλα φταίει ο σταθμάρχης”- Εικονογράφηση: Κωνσταντίνα Μαλτεπιώτη.

strotires - 4

Την ώρα που η κοινοπραξία των εταιρειών τρέχει να αντικαταστήσει τους ακατάλληλους στρωτήρες (αντιδρώντας έτσι σιωπηρά στην αποκάλυψή μας το περασμένο καλοκαίρι), ο πρόεδρος του ΟΣΕ παραδέχεται ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται μόνον εκεί: Χιλιάδες ρηγματωμένοι στρωτήρες είναι διάσπαρτοι σ’ όλο το δίκτυο. Η ΤΕΡΝΑ -παρότι η μεγαλύτερη παρτίδα είναι δική της- απαντά: «Δεν θα μπορέσουμε να σας συνδράμουμε περαιτέρω». Ο προμηθευτής της πρώτης ύλης, η ελληνική πολυεθνική ΤΙΤΑΝ, ισχυρίζεται ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό εδώ και 15 χρόνια!

Αν μια κολώνα ή ένα δοκάρι σε μια οικοδομή γεμίσει ξαφνικά ρωγμές, υπόλογος είναι ο κατασκευαστής. Αν κάτω από τις ράγες του ελληνικού σιδηροδρόμου δεκάδες χιλιάδες δοκοί ραγίσουν, με αυξανόμενο κίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών, οι προμηθευτές μένουν στο απυρόβλητο. Το θέμα με τους προβληματικούς μπετονένιους στρωτήρες, που είχε αποκαλύψει το Reporters United το περασμένο καλοκαίρι, είναι ακόμα σοβαρότερο απ’ όσο γράφαμε τότε («Αποκάλυψη: 10.689 ρωγμές κάτω από το τρένο», 31 Ιουλίου 2023).

Οι ραγισμένοι στρωτήρες δεν είναι «μόνο» 10.689 τοποθετημένοι στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός αλλά δεκάδες χιλιάδες, εκ των οποίων πολλοί διάσπαρτοι στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η πληροφορία, ασαφής ως προς τον ακριβή αριθμό, προέρχεται από τα πιο επίσημα χείλη, από τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη σε δήλωσή του προς το Reporters United. 

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ