Το Reporters United φέρνει στο φως εσωτερική αλληλογραφία της ΕΡΓΟΣΕ που δείχνει ότι οι υπεύθυνοι του ελληνικού σιδηροδρόμου δεν έχουν διδαχθεί τίποτα από την τραγωδία των Τεμπών. Στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα, μήκους 120 χιλιομέτρων, τα τρένα κυκλοφορούν «με όλα τα συστήματα ασφάλειας σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης απενεργοποιημένα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων»
Τα τρένα κυκλοφορούν στα τυφλά, χωρίς να υπάρχουν φανάρια σ’ ένα τμήμα της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη που δεν πλημμύρισε από την κακοκαιρία Daniel, στο οποίο η σηματοδότηση θα μπορούσε εύκολα να αποκατασταθεί. Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας, η σήραγγα Όθρυος, μήκους 6 χιλιομέτρων.
Ο πρόεδρος του ΟΣΕ λέει ψέματα στην Εξεταστική
Το πιο εξωφρενικό είναι ότι μιλώντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, την 1η Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε ότι όλα λειτουργούν «κανονικότατα».
Πριν από πέντε μήνες, ορμητικά νερά εισέβαλαν στα υπόγεια του σταθμού του Δομοκού αχρηστεύοντας τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό που ρύθμιζε τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση όχι μόνο στο πλημμυρισμένο τμήμα της γραμμής (Δομοκός-Λάρισα), αλλά και στο «στεγνό» τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός. Χωρίς σηματοδότηση / τηλεδιοίκηση, η ασφάλεια της κυκλοφορίας επαφίεται και πάλι μόνο στον ανθρώπινο παράγοντα, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.
Τρεις διαφορετικοί σιδηροδρομικοί επιβεβαιώνουν ότι η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός, μετά τις πλημμύρες, δεν λειτουργούν.
Κι όμως, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη, ο κ. Τερεζάκης δήλωσε το αντίθετο: «Αυτή τη στιγμή – πλην του κομματιού από Δομοκό μέχρι Λάρισα που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel – από το Μενίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και τον Προμαχώνα-, η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση λειτουργούν κανονικά. Κανονικότατα».
Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ