ΤΟ ΚΛΥΣΜΑ

της Αριστέας Κοντόζογλου

Το έργο της Αργυρώς Μαργαρίτη κάνει την επίσημη πρεμιέρα του στις 8 Μαρτίου με σκοπό να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και να αποτίσει ένα φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις Γυναίκες οι οποίες δεν μίλησαν και δεν μιλούν υποτασσόμενες στον κοινωνικό τους ρόλο. Η Ξανθή η ηρωίδα του έργου, την οποία ερμηνεύει η Αλεξία Πετροπούλου, διηγείται με σπαρταριστό τρόπο την ιστορία της ζωής της στο διάδρομο ενός  νοσοκομείου σε ένα.. Κλύσμα. Το παράδοξο αυτό έρχεται να μας θυμίσει, την κοινωνική απομόνωση των γυναικών-κυρίως παλαιότερων γενεών- οι οποίες εγκλωβισμένες μέσα στους ρόλους της νοικοκυράς και της συζύγου έμεναν στο τέλος μόνες χωρίς φίλους με ένα πολύ κλειστό περίγυρο.  Η Ξανθή λοιπόν δημιουργεί σαν τα παιδιά έναν φανταστικό φίλο που με το χιούμορ που διαθέτει του εξομολογείται τα παθήματα-μαθήματα της ζωής της. Αυτή η παράδοξη σχέση δημιουργεί κωμικές καταστάσεις ούτως ώστε τα δραματικά μέρη της ζωής της να υποφώσκουν κάτω από την ανάγκη της για επικοινωνία και την απαλλαγή από το βάρος της καθημερινότητας  χρόνων. Είναι μία ευκαιρία μέσα από την παράσταση, να παρατηρήσουμε με μεγαλύτερη προσοχή τον κόσμο γύρω μας και να κατανοήσουμε ουσιαστικά ότι, ναι μεν η γυναικεία ισότητα είναι σχεδόν πλέον γεγονός για τη Δύση, αλλά το κοινωνικό dna, είναι ακόμα ισχυρό και περνάει από γενιά σε γενιά διαποτίζοντας τους ανθρώπους με τις πατριαρχικές  παραδόσεις  έως τις μέρες μας παραμερίζοντας και περιορίζοντας το υπόλοιπο μισό πληθυσμό του πλανήτη.

ΞΑΝΘΗ: «Εμείς τον πρώτο χρόνο μέναμε με την πεθερά μου, μας είχε δώσει την κάμαρή της, ο πεθερός μου είχε συχωρεθεί, εκείνη κοιμόταν στην κουζίνα, αλλά όλη τη νύχτα την έβγαζε έξω από την πόρτα μας. Απ’ την τρίτη μέρα του γάμου με ρωτούσε αν έμεινα έγκυος».

ΞΑΝΘΗ: «Αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού»

….Τι θα πει «ρύσαι;» Δεν ήξερα. Μετά το έμαθα. Είναι οι Ρώσοι που είναι πονηροί και θέλουν να μας κάνουν όλους κομμουνιστές. Εγώ είμαι βασιλικιά. Όχι πως… αλλά το παραμύθι με το βασιλόπουλο πάνω στο άλογο, αυτό… κατάλαβες;…

(αποσπάσματα από το έργο)

Το έργο βραβεύτηκε από το Ίδρυμα  Μιχάλη Κακογιάννη και την Ένωση  Σεναριογράφων Ελλάδος το 2020 και είναι διαθέσιμο για το κοινό  στο διαδικτυακό ραδιόφωνο του Ιδρύματος, στη σειρά Radio Icons Days and Nights,  που αποτελεί την έναρξη μιας φωνητικής βιβλιοθήκης βραβευμένων νεοελληνικών έργων με τη συνεργασίας της Δραματικής σχολής Βεάκη.

Σκηνοθεσία/ Σχεδιασμός φωτισμών: Άννα Σωτρίνη

Animation//photo design/ Πρωτότυπη μουσική : Ευάγγελος Κάλλοου

Σκηνικά, Κοστούμια: Πάγια Βεάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Μπιμπή

Δ/ντής σκηνής: Μπάμπης Καλαντζής

Κατασκευή κουστουμιών : Νότα Πετροπούλου

 Social Media: Alex P.

Sound design: Γιάννης Γκόκας

Ηχογραφήσεις: Underground Studio

Επικοινωνία:  Άντζυ Νομικού [email protected]

Παραγωγή: Ατρειδών Κύκλος https://www.atreidonkyklos.gr/

Παίζουν :

Ξανθή η Αλεξία Πετροπούλου

Kλύσμα (φωνή) ο Νίκος Γιαλελής

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Κάθε Παρασκευή στις 21.30 στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ  (Αλκμήνης 8-12, Αθήνα)  από τις 26 Ιανουαρίου

Διάρκεια παράστασης : 60’ χωρίς διάλειμμα

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

ΚΑΝΟΝΙΚΟ                                      12.00 €

ΑΤΕΛ./ ΑΝΕΡ. /ΑΜΕΑ                       5.00 € 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ    έως τις 20/1           8.00 €

Προπώληση εισιτηρών https://www.ticketservices.gr/event/to-klysma/?lang=el&fbclid=IwAR3oFmgZvWGtgkzxlIh4xZ5jvf3KttwpOAmrAQe7_Ws6xE4oSUb-CgHaU0k

και στο τηλέφωνο 2107234567

SOCIAL MEDIA ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Instagram: @i_klysma

Facebook: Eklysma

Tik Tok: @klysma-art

Πληροφορίες χώρου: Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα Μετρό: Στάση Κεραμεικός,Τρόλεϋ: 21 Στάση ΚΑΜΠΑ, ΟΑΣΑ: 049,815,838,914,Γ18 Στάση ΚΑΜΠΑ,035 Στάση ΙΚΑ