Μπορεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά των smartphones να αλλάζουν και να αναβαθμίζονται διαρκώς, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια τα βασικά κριτήρια, με βάση τα οποία επιλέγουν μια συσκευή οι καταναλωτές, δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. Με σειρά σπουδαιότητας, η χωρητικότητα της εσωτερικής μνήμης αποθήκευσης, η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η ποιότητα της οθόνης είναι τα τρία βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά, με βάση τα οποία διαλέγουν μια συσκευή smartphone οι χρήστες.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση έρευνας της GfK για το “ποια τεχνικά χαρακτηριστικά βαραίνουν περισσότερο κατά την αγορά ενός smartphone”, το 52% απαντά η δυνατότητα εσωτερικής μνήμης, το 49% η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, το 39% απαντά την ποιότητα της οθόνης και το 35% την ποιότητα της κάμερας. Με αυτά τα δεδομένα δεν είναι τυχαίο ότι, ήδη, το μερίδιο των smartphones με οθόνη τουλάχιστον 6″ έχει φθάσει το 70% από 24% το 2018.
Στο μεταξύ, το 37% όλων των smartphones, που πωλήθηκαν το 2019, είχε χωρητικότητα άνω των 128 GB. Επίσης, με τους μισούς καταναλωτές να επισημαίνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά κατά την αγορά ενός νέου smartphone, δεν είναι τυχαίο ότι το 38% των smartphones, που πωλήθηκαν το 2019, είχε χωρητικότητα μπαταρίας τουλάχιστον 4.000 mAh. Επιπλέον, η ταχύτητα εκτέλεσης των λειτουργιών και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι, επίσης, ζωτικής σημασίας για το 44% των καταναλωτών που χρησιμοποιούν smartphones για παιχνίδια, ενώ το 26% των χρηστών αγοράζει smartphone με κάμερα άνω των 200MP.
Περί 5G
Η ίδια έρευνα της GfK δείχνει ότι μία από τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις, η οποία συνδέεται στενά με τις επιδόσεις και τις εμπειρίες των smartphones είναι το 5G. Το 2019, περισσότερα από δέκα brands ενέταξαν, ήδη, την τεχνολογία 5G στο χαρτοφυλάκιό τους. Ήδη, στη Νότια Κορέα το ένα τρίτο όλων των smartphones, που πωλήθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2019, ήταν 5G ready, ενώ το μερίδιο αυτό ήταν περίπου 2% στη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία.
Τι κάνουν με το smartphone
Όσον αφορά το πώς χρησιμοποιούν οι χρήστες τις smartphone συσκευές τους, ένα μεγάλο τμήμα ανταλλάσσει μηνύματα, βγάζει φωτογραφίες, παρακολουθεί βίντεο, συνδέεται στα social media και παίζει παιχνίδια. Καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για την υγεία τους, η εισαγωγή λειτουργιών, όπως η μέτρηση της πίεσης του αίματος και η μέτρηση του οξυγόνου στο αίμα, κερδίζουν έδαφος.
“Η αλληλεπίδραση των καταναλωτών με την πιο προσωπική συσκευή, το smartphone, έχει αυξηθεί σε τόσο υψηλά επίπεδα, ώστε οι προσδοκίες τους από τα “έξυπνα” κινητά να είναι συνεχώς μεγαλύτερες. Έτσι, οι καταναλωτές αναμένουν τα νέα μοντέλα, δίνοντας σημασία στη σωστή σχέση ποιότητας και τιμής.