Οι πολίτες ταυτίζονται πιο πολύ με τις online κοινότητες παρά με τους θεσμούς

Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις και η εθνικότητα εξακολουθούν να έχουν σημασία, αλλά οι διαδικτυακές …παρέες είναι πιο σημαντικές

Περισσότερη ταύτιση με τις online κοινότητες στις οποίες ανήκουν, παρά με θεσμούς, όπως η εκκλησία, ταυτίζονται οι πολίτες παγκοσμίως και σε έναν βαθμό και στην Ελλάδα. Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις και η εθνικότητα εξακολουθούν να έχουν σημασία, ωστόσο, οι διαδικτυακές …παρέες είναι πιο σημαντικές για τους πολίτες σήμερα.

Αυτό διαπιστώνει έρευνα της Solid Havas, που διεξάγει το Havas Group σε 30 χώρες, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στα Communities, η οποία περιλαμβάνει και insights από την Ελλάδα. Στην έρευνα συμμετείχαν κατά 20% αυτοί που αξιολογήθηκαν ως Prosumers (δηλαδή leading influencers και market drivers) και κατά 80% οι Mainstream καταναλωτές.

Σε ερώτηση έρευνας προς τους Έλληνες Prosumers με ποια κοινότητα ταυτίζονται πιο έντονα, πρώτη απάντηση (32%) ήταν τα χόμπι (που πολλές φορές περνούν και από το online περιβάλλον) και δεύτερη οι διαδικτυακές τους ομάδες (28%). Με την ίδια σειρά (39% – 37%) απάντησε και η ελληνική GenZ. Μάλιστα, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κοινότητες του Διαδικτύου έρχονται πρώτες σε αυτό το ερώτημα.

Το 50% των Prosumers, παγκοσμίως, αισθάνεται ισχυρότερο δεσμό με την κοινότητα του (θρησκευτική, σεξουαλική) παρά με τη χώρα του. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό για τους Prosumers, όπως και για την GenZ, φτάνει το 1 στους 3. Μάλιστα, τη δήλωση ότι το community στο οποίο ανήκουν, ορίζει περισσότερο το ποιοι είναι απ’ ό,τι η εθνικότητα τους, συνυπογράφει το 43% των Ελλήνων Prosumers και το 54% της GenZ.

Από τους θεσμούς στο Διαδίκτυο

Στην ερώτηση γιατί οι κοινότητες γίνονται όλο και πιο σημαντικές, το 40% των Ελλήνων Prosumer απαντά ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία του κοινού (57% Prosumer, 46% Mainstream, 63% GenZ) όταν αντιμετωπίζει ένα εμπόδιο, μπορεί να βασίζεται περισσότερο στις κοινότητές παρά σε θεσμούς.

Η στάση αυτή των πολιτών επηρεάζει σαφώς τα brands. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έρευνα, τα brands διώχνουν τους καταναλωτές, όταν οι τελευταίοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια των προσπαθειών τους, μια απάντηση ιδιαίτερα διαδεδομένη στις νεότερες γενιές.

Μάλιστα, το 58% των Ελλήνων Prosumer και το 50% των Mainstream βρίσκουν ανειλικρινές το να παίρνει ένα brand θέση στο ζήτημα κάποιας κοινότητας. Εξίσου σημαντικό, τo 60% των Prosumer στη χώρα μας, συχνά αισθάνονται πως ένα brand απεικονίζει την κοινότητα τους με τρόπο στερεοτυπικό. 

Γι’ αυτό και το 40% αυτών, έχει μποϊκοτάρει ένα brand που απέτυχε να υποστηρίξει μια συγκεκριμένη κοινότητα. Περίπου, όμως, άλλοι τόσοι (42%) έχουν μποϊκοτάρει μια μάρκα για την υποστήριξη μιας κοινότητας με την οποία διαφωνούν.

Πηγή: sepe.gr