Τα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού και ο περιορισμός ενός μεγάλου τμήματος του παγκόσμιου πληθυσμού σε κατ’ οίκον καραντίνα, έχει εκτοξεύσει στα ύψη τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων επικοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή μηνυμάτων και κλήσεων Rakuten Viber, η οποία αναφέρει ότι οι χρήστες την χρησιμοποιούν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19. Σύμφωνα με στοιχεία, που δημοσιοποίησε η ίδια η πλατφόρμα, τις πρόσφατες εβδομάδες η χρήση αυξήθηκε σε όλες τις λειτουργίες της.
Αυτήν την περίοδο, οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες αφορούν την επικοινωνία και συγκεκριμένα είναι οι ομαδικές συνομιλίες και κλήσεις. Οι ομαδικές συνομιλίες αυξήθηκαν κατά 134%, ενώ ο αριθμός ομαδικών κλήσεων στις οποίες συμμετείχε ο μέσος χρήστης Viber αυξήθηκε κατά 370% τις τελευταίες δύο εβδομάδες.
Στο μεταξύ, ο μέσος όρος χρήσης των Κοινοτήτων αυξήθηκε κατά 78%, μετά από ενέργειες, όπως οι ειδήσεις από τη Washington Post και η βοήθεια στην μετάδοση πολύτιμης πληροφορίας στους χρήστες του Viber σχετικά με διαδικασίες ασφαλείας κατά την περίοδο της απομόνωσης.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, από το ξέσπασμα του COVID-19, ο αριθμός των καθημερινών ενεργών χρηστών της πλατφόρμας αυξήθηκε κατά 18%. Επίσης, ο αριθμός των νέων χρηστών, που ανοίγουν λογαριασμό στην εφαρμογή καθημερινά, διευρύνθηκε κατά 25%. Επιπρόσθετα, οι κλήσεις έχουν πλέον μεγαλύτερη διάρκεια, καθώς ο μέσος όρος διάρκειας κλήσης αυξήθηκε κατά 35%, ενώ την εξεταζόμενη περίοδο στάλθηκαν κατά 75% περισσότερα βίντεο.
Περί χωρητικότητας
Το Viber, μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες επικοινωνίας παγκοσμίως, αύξησε τη χωρητικότητα βασικών λειτουργιών του και πήρε μια σειρά από πρωτοβουλίες σχετικές με τη σύμπνοια και τη θετική ενέργεια απέναντι στην πανδημία του COVID-19. Το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση της χρήσης της εφαρμογής παγκοσμίως.
Επίσης, τις τελευταίες εβδομάδες έγιναν σημαντικές αλλαγές στην εφαρμογή, όπως η αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων σε ομαδικές ηχητικές κλήσεις στο Viber σε 20 από 5 άτομα ταυτόχρονα.
Επίσης, για την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με τη σημασία των οδηγιών υγείας για τη συγκεκριμένη περίσταση, το Viber έστειλε ένα μήνυμα με συμβουλές ασφάλειας από τον ΠΟΥ σε εκατομμύρια ανθρώπους και σε 22 γλώσσες.
Στο μεταξύ, για να βοηθήσει τον κόσμο να ξεχωρίσει τα πραγματικά δεδομένα για τον κορωνοϊό από τις ψευδείς ειδήσεις, το Viber λανσάρει το επίσημο bot του ΠΟΥ και συνεργάζεται με τα U-Reports της Unicef για να προσφέρει ειδήσεις και πληροφορίες σχετικά με τον κορωνοϊό σε πραγματικό χρόνο και σε πολλές γλώσσες. Επιπλέον, για να διαδώσει επίσημη πληροφόρηση για τον COVID-19, το Viber, σε συνεργασία με τις επίσημες αρχές, παρουσίασε επίσημες Κοινότητες σε 12 χώρες, όπου οι χρήστες μπορούν να διαβάζουν εξακριβωμένες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία και τα μέτρα εναντίον της.