Ερώτηση για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου από το ύψος του κόμβου Πολυκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας

Το ζήτημα της κατασκευής ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρα, έθεσε με ερώτησή του, στην 3η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την Δευτέρα 23-6-2025, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Κιλκίς της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» Σταμάτης Παπουλίδης.

(Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης)

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ 3ης / 23-6-2025 ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ

ΠΡΟΣ: – Περιφερειάρχη Κ.Μ. κα. Αθηνά Αθανασιάδου Αηδονά

– Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων κ. Παρίση Μπίλια

– Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κιλκίς κ. Ανδρέα Βεργίδη

            Κιλκίς, 17/06/2025​​

ΕΡΩΤΗΣΗ : O δικό του τμήμα της ΠΑΘΕ από το ύψος του κόμβου Πολυκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας , η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου .

Αξιότιμη κυρία και κύριοι, όπως γνωρίζετε,

α) το 2012 περιήλθαν τα δικαιώματα συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του οδικού τμήματος Χαλάστρα – Εύζωνοι από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ) στο Ταμείο Αξιολόγησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε ο οδικός άξονας, εν συνεχεία, να παραχωρηθεί σε ιδιώτη. ανάδοχο, με σχετική σύμβαση, στο πλαίσιο της συνολικής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων.

β) το 2014 καταργήθηκε η ΤΕΟ ΑΕ και η αρμοδιότητα «λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος ΠΑΘΕ από Κλειδί έως Ευζώνων (που περιλαμβάνει το τμήμα Χαλάστρα – Εύζωνοι) μεταφέρθηκε στην «Εγνατία Οδός Α.Ε», ώστε αυτή να διατηρείται και να διατηρείται ασφαλής και κατάλληλα τα οδικά τμήματα, μέχρι την αξιοποίηση τους από το ΤΑΙΠΕΔ.

γ) το 2017 προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων. Στο αντικείμενο της Προκήρυξης περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Χαλάστρα – Εύζωνοι. Η Εγνατία Οδός Α.Ε δεν εμπλέκεται στις διαδικασίες προετοιμασίας των τευχών και διενέργεια του διαγωνισμού παραχώρησης.

δ) το 2018 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ( ΔΕΑΑ) περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ « το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης, με τις απαιτήσεις αυτοκινητοδρόμου, του τμήματος Χαλάστρας – Πολυκάστρου του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας έως Μεθοριακού Σταθμού Ευζώνων, συμπεριλαμβανομένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού / Χαλάστρας και Πολυκάστρου», ώστε το αντικείμενο να ενταχθεί στις συμβατικές του παραχωρησιούχου.

ε) το 2021 ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, ως «προτιμητέος επενδυτής», η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε – EGIS PROJECTS SA ., μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθετών Αξόνων.

Ακολούθως, με μεγάλη καθυστέρηση, η σύμβαση με τον πλήρη φάκελο του έργου που περιλαμβάνει την κατασκευή, στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, από τον Κόμβο του Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας, ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 45 με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των δύο κατευθύνσεις, έφτασε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο στο τέλος του έτους 2023, για να ολοκληρωθεί αυτός, στις πρώτες ημέρες του 2024.

Το τελευταίο στάδιο της πολυετούς καθυστέρησης για την έναρξη εργασιών του πολυπόθητου έργου, είναι ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος και η Κύρωση της σύμβασης, μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός που δεν έχει ακόμη συμβεί.

Υπενθυμίζεται, ότι:

Στις αρχές Σεπτεμβρίου 2023 ο τότε Περιφερειάρχης της Π.Κ.Μ. κ. Απόστολος Τζιτζικώστας συμμετείχε στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παιονίας , για την επικίνδυνη κατάσταση, στον οδικό άξονα της ΠΑΘΕ, του τμήματος από το Πολύκαστρο έως τη Χαλάστρα.

Το 2023 πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις κατοίκων (ελάχιστες ημέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές), επί του οδοστρώματος, με παρουσία και του κ. Απόστολου Τζιτζικώστα.

Στο τέλος του 2023, μετά από διαπαραταξιακή επίσκεψη στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Ο Τζιτζικώστας είχε δηλώσει ότι η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Τον Φεβρουάριο του 2025, η Περιφερειάρχης κ. Αθηνά Αθανασιάδου Αηδονά στις συζητήσεις που πραγματοποίησε στο Διοικητήριο της Π.Ε Κιλκίς με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Ανδρέα Βεργίδη και τους Δημάρχους Κιλκίς κ.κ. Δημήτρη Κυριακίδη και Παιονίας κ. Κώστα Σιωνίδη σημείωσε: « … σε ό,τι αφορά στον δρόμο Πολύκαστρο – Χαλάστρα ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ενώ παράλληλα με τη φωνή μας με τη φωνή των τοπικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας, πετυχαίνοντας να βάλουμε το έργο στην ατζέντα του αρμόδιου Υπουργείου, ώστε επιτέλους και το κομμάτι αυτό, που ανήκει στον ΠΑΘΕ, να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου. Συνεχίζουμε να πιέζουμε για την κατά το δυνατόν ταχύτερη έναρξη των εργασιών και θα παρακολουθούμε σε κάθε στάδιο την εξέλιξή τους …».

Ερωτάσθε λοιπόν:

α) Έχετε επίσημη πληροφόρηση για τους λόγους της πρόσθετης καθυστέρησης των διαδικασιών, καθώς μέχρι σήμερα η σύμβαση δεν έχει κατατεθεί, προς κύρωση, στη Βουλή ;

β) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αρθούν τα εμπόδια που καθυστερούν τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο της Σύμβασης και να ξεκινήσει, επιτέλους, η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρα ;

Με εκτίμηση

Σταμάτης Παπουλίδης,

Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς

Μηχανολόγος Μηχανικός Τ.Ε.

Ο Διάλογος
Ομάδα Σύνταξης at  | [email protected] | Website |  + posts