Ονομάζεται Etherium (Ether-> ευωδία, καλή μυρωδιά) και παράγει αρωματικά χώρου, έλαια, κεριά και σαπούνια με βάση το εκχύλισμα του σπάνιου φυτού Rhodope Herbalea (Haberlea rhodopensis), που συναντάται στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Παράλληλα, είναι το ερευνητικό και εκπαιδευτικό project 44 μαθητών του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, μέλη του ομίλου Επιχειρηματικότητας του Ιδρύματος και αποτελεί τη συμμετοχή τους στην εμπορική έκθεση και διαγωνισμό για την ανάδειξη των καλύτερων «εικονικών επιχειρήσεων» που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece. Η ιδέα της εικονικής επιχείρησης υλοποιείται με την υποστήριξη του προγράμματος Ιnterreg Ελλάδα – Βουλγαρία, πρόγραμμα FLOREO «Ο πλούτος των βοτάνων Ροδόπης και η βιώσιμη χρήση τους».
«Στα εργαστήρια τεχνολογίας τροφίμων της ΑΓΣ δημιουργήσαμε τα προϊόντα της εικονικής επιχείρησής μας. Αρωματικά χώρου, έλαια, κεριά και σαπούνια από το μοσχοβολιστό Rhodope Herbalea. Την πρώτη ύλη, δηλαδή το εκχύλισμα του φυτού, μας το διέθεσαν τα στελέχη του προγράμματος FLOREO», εξήγησε ο πρόεδρος της Etherium, Κωνσταντίνος Πανέρης. «Χαίρομαι που το σχολείο μας βρίσκεται για μία ακόμη φορά στην πρωτοπορία και πρωταγωνιστεί με μία τόσο περιβαλλοντική και ‘πράσινη’ ιδέα.
Αποδεικνύεται ότι εμείς οι νέοι είμαστε εκείνοι που θα δείξουμε τον δρόμο για ένα καλύτερο μέλλον», τόνισε ο αντιπρόεδρος, Φώτης Κουζιώρτης. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο διευθυντής marketing της επιχείρησης, Χριστόφορος Μυτής, τις επόμενες ημέρες θα είναι διαθέσιμη ειδική εφαρμογή για τα κινητά και τα τάμπλετ, όπου θα δίνονται αναλυτικές πληροφορίες για την επιχείρηση, το Rhodope Herbalea και τα προϊόντα.
«Η διαδικασία παραγωγής ήταν σχετικά εύκολη. Μελετήσαμε πολύ, πειραματιστήκαμε αρκετά και παρασκευάσαμε προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας», πρόσθεσε η διευθύντρια παραγωγής, Άρτεμις Νέστορα. Ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων, Παναγιώτης Γκατζόλης, ανέφερε ότι πλέον το βάρος πέφτει στην προώθηση της εικονικής επιχείρησης και των προϊόντων της, με πρώτο «σταθμό» την έκθεση που το Junior Achievement Greece διοργανώνει στις 31 Μαρτίου στο Mediterranean Cosmos.
«Η ομάδα των 44 μαθητών πήρε από την αρχή πολύ σοβαρά το πρότζεκτ. Όλοι τους δούλεψαν σκληρά και μεθοδικά για να στήσουν από το μηδέν την εικονική επιχείρηση και να παρασκευάσουν τα προϊόντα», είπε η υπεύθυνη και συντονίστρια του ομίλου επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και μαθηματικός με ειδίκευση στη διοίκηση επιχειρήσεων, Γιώτα Χατζοπούλου. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές αποκομίζουν πλήθος οφελών, από την ενασχόλησή τους με τον εξωσχολικό όμιλο. Μαθαίνουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μία κανονική επιχείρηση και διαπιστώνουν αν θα ήθελαν να ασχοληθούν με τον κόσμο των επιχειρήσεων στο μέλλον.
Ακόμη, αξιοποιούν τη δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους και εκτιμούν την αξία της συνεργασίας για τον κοινό σκοπό της επιτυχίας της επιχείρησης. Ενισχύεται η συνέπειά τους, διότι καλούνται να φέρουν σε πέρας τις αρμοδιότητές τους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και αποκτούν περισσότερη αυτοπεποίθηση και άνεση στην έκφραση των ιδεών τους, αφού καλούνται να τις μοιραστούν με την ομάδα.
Το project Mαθητική Εικονική Επιχείρηση του μη-κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Greece, απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες από 15 έως και 18 ετών (Γ’ Γυμνασίου έως και Γ’ Λυκείου) και προσφέρεται δωρεάν σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας. Κάθε χρόνο, η Μαθητική Εικονική Επιχείρηση που κατακτά το Πρώτο Πανελλαδικό Βραβείο, εκπροσωπεί την Ελλάδα στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Junior Achievement Europe.