– Καλώς την, έλα πέρασε
– Καλημέρα. Άργησα ε;
– Πώς τα κατάφερες να το σκάσεις;
– Πάω στον γιατρό που μένει στο δεύτερο!
– Τι κακό είν’ αυτό που ζούμε κορίτσια, τι θέλουν να μας κάνουν;
– Να μας προστατέψουν θέλουν βρε Γιώτα, τι να μας κάνουν;
– Τέτοια δεν ζήσαμε ποτέ…
Το σπίτι της Θέκλας έχει οριστεί ως σημείο συνάντησης εν μέσω καραντίνας. Η πρώτη συγκέντρωση γίνεται με αρκετό άγχος κι ένα επαναστατικό πνεύμα επικρατεί στο μακρόστενο σαλονάκι της οικοδέσποινας.
– Το σύστημα ελέγχου καλά κρατεί, έτσι;
– Με ποιόν τα έχεις πάλι βρε Κασσιανή;
– Με τους αμερικάνους και τους ρώσους που θέλουν να κυβερνούν τον πλανήτη! Είδαν ότι η Κίνα έγινε η πρώτη δύναμη και βρήκαν τρόπο να την σταματήσουν, με τον κορονοϊό!
– Δηλαδή πήγαν κρυφά οι ρωσοαμερικάνοι στην Κίνα και άφησαν ελεύθερο τον ιό;
– Δεν έγιναν έτσι απλά τα πράγματα, αλλά πάνω κάτω έτσι είναι
– Άσε μας βρε Κασσιανή με τις συνομωσιολογίες σου…
– Μα δεν τα λέω εγώ, πολλοί επιστήμονες και ιδιαίτερα γιατροί λένε υπεύθυνα πως ο κορονοϊός δεν είναι κάτι παραπάνω από ένας ιός αλλά οι τηλεοράσεις και το ίντερνετ τα μεγιστοποιούν με στόχο τον εκφοβισμό και τον έλεγχο του παγκόσμιου πληθυσμού
– Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας λέει τ’ αντίθετα. Εσύ όταν παίρνεις τα χάπια για την πίεσή σου ποιόν συμβουλεύεσαι;
– Δεν είναι το ίδιο!
Ακούγεται το κουδούνι της πόρτας. Είναι η Εύα, που κάνει την εμφάνισή της με ένα καλάθι φρούτα
– Νάμαι κι εγώ! Έφερα λίγα φρούτα, έστειλα μήνυμα ότι βγαίνω για ψώνια. Πώς είστε;
– Εδώ η φιλενάδα μας λέει πως όλ’ αυτά είναι κατασκευασμένα απ’ τις μεγάλες δυνάμεις για να πολεμήσουν την Κίνα
– Κι εγώ σας λέω ότι είναι σχέδιο για να εξοντώσουν τους συνταξιούχους που κοστίζουν στα κρατικά ταμεία! Πώς σας φαίνεται αυτή η εξήγηση;
– Ε ναι, μπορεί κι αυτό…
– Όπως επίσης μπορεί να είναι εργαστηριακό λάθος, μπορεί να είναι ο φυσιολογικός κύκλος ιώσεων που εμφανίζονται κατά διαστήματα στην ανθρώπινη ιστορία, μπορεί να είναι εκδίκηση της φύσης για τις καταστροφές που της κάναμε…
Η Θέκλα μοιράζει τα φρούτα στις φίλες της
– Ό,τι και να είναι μας πληγώνει και καταστρέφει τις ζωές μας…
– Τι θα γίνει μετά;
– Αυτό είναι που πρέπει να μας ανησυχεί, έχουμε παιδιά κι εγγόνια
– Τι ήλιος θ’ ανατείλει γι αυτά;;;;
– Εμείς πρέπει να δράσουμε, εμείς θα φροντίσουμε τη νέα γενιά
– Και τι θα κάνουμε Εύα; Θα κυνηγάμε τον ιό με το οινόπνευμα;
– Μένουμε σπίτι και ξεκινάμε απ’ την αρχή
– Τι ξεκινάμε;
– Την ανασυγκρότηση της ανθρώπινης σκέψης μέσα απ’ την οικογένεια
– Πολύ αισιόδοξη σε βρίσκω!
– Τώρα που οι άνθρωποι βρίσκονται κοντά, είναι ευκαιρία να δουλέψουν οι γονείς κι εμείς οι μεγαλύτεροι για το μέλλον των παιδιών. Με κουβέντες. Με παιχνίδια και τραγούδια. Με αγκαλιές.
– Επειδή τίποτα δεν θα είναι το ίδιο
– Κάποιοι θ’ ανακαλύψουν για τον εαυτό τους πράγματα που δεν ήξεραν για τον εαυτό τους, ή που τα είχαν ξεχάσει. Θ’ ανακαλύψουν την δύναμή τους
– Ή τις αδυναμίες τους
– Θα ιεραρχήσουν αξίες και καταστάσεις στη ζωή τους. Πόσο σημαντική είναι η αγορά ενός αυτοκινήτου ας πούμε, ή ενός καινούργιου μπουφάν…
– Μιλάς με την εμπειρία της δασκάλας, δεν είμαστε όλες το ίδιο. Πώς θα τα καταφέρω εγώ που είμαι μια συνταξιούχος υπάλληλος γραφείου;
– Με ταινίες, παραμύθια και τραγούδια στα εγγόνια, τι να σου πω τώρα; Έχεις ίντερνετ, έχεις βιβλία θα βρεις έναν τρόπο… Συζήτησέ το με τα παιδιά σου και είμαι σίγουρη πως δεν θα σου αρνηθούν την προσπάθεια. Άλλωστε κι αυτοί θα θέλουν λίγο χρόνο για να ξανασυστηθούν μεταξύ τους
– Θ’ αλλάξουμε συνήθειες
– Θ’ αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι
– Προς το καλύτερο
– Ελπίζω να μην ξαναγυρίσουμε στην παλιά μας ζωή
– Θα μάθουμε να κοιτάμε στον καθρέφτη της ψυχής μας και θ’ αρχίσουμε να ζούμε απ’ την αρχή