Κανονική συνεδρίαση της 04-08-20 (Πράξη 24η)
Αγαπητοί συνάδελφοι,
τα θέματα, που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, που πραγματοποιήθηκε στις 6-8-2020, είναι τα ακόλουθα:
1. Καθορισμός λειτουργικών κενών πλήρους και μειωμένου ωραρίου των Σχολικών Μονάδων Γενικής Παιδείας και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για αναπληρωτές.
2. Λειτουργικά κενά και πλεονάσματα για τις τοποθετήσεις 2020-2021.
Ο Πίνακας Λειτουργικών Κενών και Πλεονασμάτων έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε. Πιερίας. Καλούνται οι εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα των οποίων εμφανίζεται πλεόνασμα στη σχολική τους μονάδα, εφόσον το επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση για το αν εάν επιθυμούν ή όχι να κριθούν λειτουργικά υπεράριθμοι, έως και τη Δευτέρα 10-08-2020 και ώρα 12.00 π.μ. με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο [email protected] ή με φαξ στο 2351049910.του ΠΥΣΔΕ Πιερίας.
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών, υλοποιώντας την από 5-8-2020 σχετική απόφαση του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας, που υπερψηφίστηκε από όλες τις παρατάξεις πλην της ΔΑΚΕ και του ΠΑΜΕ, συμμετείχε στη συνεδρίαση, αλλά απείχε από την ψηφοφορία, προκειμένου να μη νομιμοποιηθεί η διαδικασία, που απορρέει από της εφαρμογή της απαράδεκτης σχετικής εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ., λόγω του ότι:
1. Παραβιάζονται κατάφορα τα Π.Δ. 50/96 και Π.Δ. 100/97 σύμφωνα με τα οποία η διαδικασία των λειτουργικών κενών-πλεονασμάτων (λειτουργικές υπεραριθμίες) πραγματοποιείται κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς (άρθρο 14 παρ.9) και όχι στις αρχές Αυγούστου.
2. Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προαπαιτούμενες διαδικασίες, ώστε να προκύψουν με ασφάλεια τα λειτουργικά κενά-πλεονάσματα, αφού:
α) δεν έχουν οριστικοποιηθεί ο αριθμός των τμημάτων των σχολικών μονάδων,
β) δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή τμήματα,
γ) δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετεγγραφές,
δ) δεν υπάρχουν νέα ωρολόγια πρόγραμμα για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία,
ε) δεν έχει γίνει η Β΄ φάση αποσπάσεων,
στ) δεν έχουν εγκριθεί οι απαλλαγές από το διδακτικό έργο των αδυνατούντων συναδέλφων.
3. Λόγω των καλοκαιρινών διακοπών θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία στην ενημέρωση των συναδέλφων, αλλά και στην κατάθεση από μέρους τους αιτήσεων, ενστάσεων κλπ με απρόβλεπτες παρενέργειες στη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ και στην ομαλή και έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Παρατήρηση: Αφήνουμε ασχολίαστη της ανακοίνωση της Δ.Δ.Ε. Πιερίας με την οποία καλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν ενυπόγραφα (!) ή τηλεφωνικά τους συναδέλφους.
Κάπου εδώ θα μπορούσε να τελειώσει το ενημερωτικό δελτίο, ωστόσο μία τέτοια «λειψή» ενημέρωση δεν αποτυπώνει σωστά τα όσα διαδραματίζονται στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ, οι οποίες, σημειωτέον, συνεχίζουν να πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως, κάτι που δυσκολεύει σημαντικά τον έλεγχο των στοιχείων.
Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε, αν και το γνωρίζετε ήδη, ότι οι κυβερνήσεις μπορεί να εναλλάσσονται στην εξουσία, όμως η νοοτροπία των κυβερνητικών συνδικαλιστών παραμένει πάντα ίδια. Έχουμε λοιπόν και λέμε:
Προκειμένου να αποτυπωθούν σωστά τα κενά και να μην υπάρχουν στρεβλώσεις, συμφωνήθηκε ομόφωνα σε προηγούμενη συνεδρίαση, να ληφθούν υπόψη και τα κενά που προκύπτουν από τους αδυνατούντες συναδέλφους, που παίρνουν κάθε χρόνο απαλλαγή από το διδακτικό έργο.
Έτσι, ύστερα από πρόσκληση της υπηρεσίας, όσοι συνάδελφοι έχουν πρόθεση να ζητήσουν απαλλαγή από το διδακτικό έργο ή μείωση ωραρίου, κλήθηκαν να το δηλώσουν και να προσκομίσουν τα σχετικά δικαιολογητικά. Πράγματι όλοι οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν θετικά, με τη μόνη διαφορά ότι οι αντίστοιχες υγειονομικές επιτροπές δεν δέχονται τα δικαιολογητικά πριν τον Σεπτέμβριο κι έτσι οι εγκρίσεις για απαλλαγή από το διδακτικό έργο είναι αδύνατο να γίνουν νωρίτερα.
Ο αιρετός της ΔΑΚΕ, ενώ είχε αρχικά συμφωνήσει στο να ληφθούν υπόψη τα παραπάνω κενά, στη συνέχεια το «ξανασκέφτηκε» και με παρέμβασή του υποχρέωσε το Συμβούλιο να αλλάξει στάση. Ας δούμε λίγο τι παρενέργειες έχει η συγκεκριμένη αλλαγή.
Περίπτωση 1η:
Στο σχολείο Σ υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί Α και Κ. Ο εκπαιδευτικός Κ είναι λειτουργικά υπεράριθμος. Αξιοποιεί το πλεονέκτημα που του δίνει η νομοθεσία και πηγαίνει κάθε χρόνο σε σχολείο της επιλογής του, αφού ως υπεράριθμος προηγείται όλων των υπολοίπων. Ο εκπαιδευτικός Α παίρνει κάθε χρόνο απαλλαγή από το διδακτικό έργο. Αν πάρει όμως την απαλλαγή από την αρχή του έτους, τότε ο εκπαιδευτικός Κ δεν θα είναι υπεράριθμος και δεν θα μπορεί να φύγει από το σχολείο Σ. Περιμένει λοιπόν ο Α μέχρι να κριθεί η υπεραριθμία του Κ και κατόπιν παίρνει την απαλλαγή. Στη συνέχεια, όπως είναι προφανές, δημιουργείται κενό στη σχολική μονάδα Σ, με αποτέλεσμα αυτό να καλύπτεται από τον εκπαιδευτικό Τ, που μπορεί να είναι αρχαιότερος και με περισσότερα μόρια σε σχέση με τον Κ!
Περίπτωση 2η:
Ο εκπαιδευτικός Π, που υπηρετεί στο σχολείο Χ παίρνει κάθε χρόνο απαλλαγή από το διδακτικό έργο. Αν την απαλλαγή την πάρει εγκαίρως, το κενό καταλαμβάνει ο εκπαιδευτικός Β, που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και έχει τα περισσότερα μόρια. Διαφορετικά ο Β θα βρεθεί στην επόμενη επιλογή του. Πράγματι, μόλις αυτό συμβεί, ο εκπαιδευτικός Π παίρνει την απαλλαγή και τη θέση του παίρνει ο εκπαιδευτικός Ε, ο οποίος είναι τελευταίος στα μόρια, αλλά φίλος του κόμματος!
Τα παραπάνω είναι μόνο δύο παραδείγματα, που μας θυμίζουν τα όσα συνέβαιναν στο ΠΥΣΔΕ Πιερίας, όχι πολλά χρόνια πριν, όταν το «μαγείρεμα» των στοιχείων ήταν η αγαπημένη συνήθεια του τότε «αρχιμάγειρα», δεξιότητα την οποία, όπως φαίνεται, διατηρεί και σήμερα.
Πριν συνεχίσετε την ανάγνωση, σημειώστε, ότι αυτά τα κενά δεν υπολογίστηκαν επειδή ο αιρετός της ΔΑΚΕ επέμενε στο να μην ληφθούν υπόψη.
Κατά τον έλεγχο των στοιχείων, που απέστειλαν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, ο αιρετός της ΔΑΚΕ έδειξε ιδιαίτερο ζήλο στο να μην υπάρχουν λάθη και μπράβο του, αφού ο ρόλος του αιρετού (όποτε τον θυμάται) είναι να αποτυπώνονται «σωστά» τα στοιχεία.
– Λείπει μία ώρα εδώ, εκεί έχει δύο ώρες παραπάνω.
– Γιατί ο Διευθυντής δήλωσε κενό σ’ αυτή την ειδικότητα;
– Να ελεγχθούν τα στοιχεία που απέστειλε το τάδε σχολείο, κλπ
Ο έλεγχος ήταν εξονυχιστικός και αυτό είναι επίσης κάτι που πρέπει να συγκρατήσετε για τη συνέχεια.
Ένας από αυτούς που έχουν μειωμένο ωράριο είναι και ο αιρετός της ΔΑΚΕ. Ως αιρετός έχει το μισό ωράριο και με διάφορες πατέντες, ως μέλος του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ (που σημειωτέον δεν υφίσταται ως νομικό πρόσωπο, δεν έχει ΑΦΜ, δεν έχει καταστατικό, τίποτα) έχει καταφέρει να έχει μόνο 4 ώρες μάθημα την εβδομάδα, για να μην κουράζεται! Μάλιστα, επειδή στην ειδικότητά του στο ΓΕ.Λ. Κολινδρού, όπου είναι η οργανική του, δεν υπάρχουν μονόωρα μαθήματα, ζήτησε πέρυσι και πήρε κατά προτεραιότητα (παράτυπα) απόσπαση στο Γυμνάσιο Κολινδρού, ώστε να πάρει 4 μονόωρα μαθήματα, για να μπορεί να πηγαίνει μόνο μία μέρα στο σχολείο! Άλλωστε ο καλός ποιμένας πρώτα φροντίζει τον εαυτό του, μετά το δικό του (μόνο) ποίμνιο και τα υπόλοιπα πρόβατα άστα να κουρεύονται μόνα τους ή να φάει ο λύκος.
Μόλις ο έλεγχος τον στοιχείων έφτασε στο ΓΕ.Λ. Κολινδρού, ο αιρετός της ΔΑΚΕ ζήτησε να μην υπολογιστεί στα κενά του σχολείου, η δική του μείωση του ωραρίου! Όταν τον ρωτήσαμε, αν έχει σκοπό να μην κάνει χρήση της μείωσης, αρχικά αρνήθηκε να απαντήσει. Στη συνέχεια όμως, μετά από επίμονες ερωτήσεις και των υπολοίπων μελών του Συμβουλίου, αφού τα κενά που ζητούσε να μην προσμετρηθούν είχαν ήδη προσμετρηθεί για τον υπολογισμό των αναγκών σε αναπληρωτές, έδωσε μία απάντηση, που άφησε ακόμα κι εμάς με το στόμα ανοιχτό.
Αν λοιπόν ο αιρετός της ΔΑΚΕ πάρει και φέτος την απόσπαση στο Γυμνάσιο Κολινδρού (ώστε να συγκεντρώσει τις 4 ώρες του σε μία μόνο μέρα), τότε θα κάνει χρήση της μείωσης. Σε διαφορετική περίπτωση, αντί για τη μείωση θα παίρνει συνδικαλιστικές άδειες (αφήνοντας προφανώς τους μαθητές του χωρίς μάθημα)!
Ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη άλλαξε, μήτε την κεφαλή του. Το μόνο καλό με τις εξ αποστάσεως συνεδριάσεις είναι ότι δεν μπορεί κάποιος να σε φτύσει. Από την άλλη βέβαια, ούτε κι εσύ μπορείς να τον φτύσεις.
Κάποια στιγμή έφτασε η συνεδρίαση στο δια ταύτα, στη λήψη της απόφασης. Όπως ήδη αναφέραμε ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών απείχε από την ψηφοφορία, για ένα σύνολο λόγων, που αναφέρονται στην αρχή του ενημερωτικού. Αντίθετα ο αιρετός της ΔΑΚΕ συμμετείχε κανονικά στην ψηφοφορία … καταψηφίζοντας τα κενά!
Μπορεί στο μέλλον να είναι ανέκδοτο, αλλά προς το παρόν δεν είναι καθόλου αστείο. Ο ίδιος άνθρωπος, που φρόντισε με τόσο ζήλο να αποτυπωθούν «σωστά» τα κενά, στο τέλος τα καταψήφισε! Μάλιστα μέσα στους λόγους για τους οποίους τα καταψήφισε αναφέρει στο ενημερωτικό του κατά λέξη: «Δεν έχουμε τις απαλλαγές των αδυνατούντων να προσφέρουν διδακτικό έργο αφού δεν υπάρχουν εγκρίσεις από την υγειονομική επιτροπή». Θυμίζουμε ότι τα κενά αυτά δεν υπολογίστηκαν με παρέμβαση του ίδιου του αιρετού της ΔΑΚΕ, ο οποίος, αφού διαμόρφωσε τα κενά κατά πώς τον βόλευαν, στη συνέχεια χρησιμοποίησε τη δική του παρέμβαση ως δικαιολογία για να μην τα ψηφίσει!
Μπερδευτήκατε; Δεν φταίνε οι μάσκες, αλλά οι μασκαράδες. Όταν πάντως οι πολλαπλών χρήσεων μάσκες πέφτουν, από πίσω υπάρχει πάντα το ίδιο πρόσωπο.
Καλό υπόλοιπο διακοπών. Προσοχή στις προθεσμίες!
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
αιρετό τακτικό μέλος αιρετό αναπληρ. μέλος
του ΠΥΣΔΕ του ΠΥΣΔΕ