Οι επώνυμες κακοκαιρίες φαίνεται ότι ήρθαν δυναμικά, αφού μετά την Αθηνά, ακολούθησε ο Μπάλλος, ο οποίος ακόμα στριφογυρνάει πάνω από τη χώρα μας. Μάλιστα, ήταν η αφορμή να παραμείνουν κλειστές σε όλη την Αττική οι δημόσιες υπηρεσίες, αφού υπήρχαν φόβοι από τους ειδικούς για πολύ άσχημα καιρικά φαινόμενα. Όπως και την προηγούμενη Παρασκευή, η ελπίδα μας παραμένει να κυλήσουν όλα όσο ομαλότερα γίνεται και να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερες καταστροφές και φυσικά να μην έχουμε καμιά ανθρώπινη απώλεια…
Στα δικά μας τώρα λημέρια, σε αντίθεση με τον καιρό, υπάρχει μια σχετική ησυχία όσον αφορά το κομμάτι των νομοθετήσεων, αφού προς το παρόν έχουμε ξεφύγει από το φαινόμενο των τελευταίων ετών να έχουμε έναν νόμο και μια εγκύκλιο για κάθε λεπτό της ημέρας που περνά. Βέβαια, οι εξελίξεις δεν μας αφήνουν χαλαρούς, αφού οι αρμόδιοι μέχρι στιγμής φαίνεται να αγνοούν τα ζητήματα που είχαμε θέσει στο άρθρο της προπερασμένης Παρασκευής «Αρχίζουν σήμερα τα mydata;;;».
Μπορεί η αγορά να απέχει πάρα πολύ από το να χαρακτηριστεί έτοιμη για την ψηφιακή μετάβαση…
Μπορεί οι τεχνικοί που τρέχουν τη διαδικασία να βρίσκονται σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης», αφού τα τηλέφωνα δεν σταματούν να χτυπούν, συμπαρασύροντάς μας μάλιστα μαζί τους στον πανικό που λογικά τους διακατέχει όσο πιέζονται από τους υπόλοιπους…
Μπορεί το σύστημα να αποδεικνύει ότι έχει ακόμα προβλήματα…
Μπορεί οι αρμόδιοι του έργου να μην ξέρουν τι θέλουν να πετύχουν…
Μπορεί όλα αυτά τα «μπορεί» να είναι πέρα για πέρα αληθινά, όμως δεν βλέπουμε πουθενά καμιά επίσημη ανακοίνωση για το τι θα γίνει με το ζήτημα αυτό. Οι αρμόδιοι εμμένουν στα χρονοδιαγράμματα που ορίζει η εγκύκλιος Α.1156/2021.
Πάντως εμείς αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι πρέπει να καταλάβουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων δεν είναι έτοιμη όχι κατ’ επιλογή, αλλά γιατί ήταν αδύνατον ένα τέτοιο project να τρέξει παράλληλα με μια πανδημία που μας αποδιοργάνωσε όλους σε όλα τα επίπεδα. Το είχαμε αναφέρει και στο προηγούμενό μας άρθρο, θα το αναφέρουμε και σε αυτό : Το έργο σαφώς και είναι μεγάλο και είναι ευκαιρία να γυρίσουμε σελίδα όλοι μας με αυτό. Για να γίνει αυτό όμως σωστά, χρειάζεται και ο απαραίτητος χρόνος σε όλους μας, όπου προφανώς και δεν υπήρχε τα δύο τελευταία χρόνια με όλα όσα μας ταλαιπωρούν σαν ανθρωπότητα γενικότερα και σαν κλάδος ειδικότερα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν γίνει στο πόδι, θα γίνει λάθος… Ας του δοθεί μια ευκαιρία για να πετύχει τον σκοπό του και να μην γυρίσει μπούμερανγκ σε όλους μας…
Το γράφουμε ξανά και θα το τονίζουμε όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε, γιατί είναι πέρα για πέρα αληθινό. Εάν οι εμμονές για το χρονοδιάγραμμα παραμείνουν, το έργο θα χάσει την αξία του στα μάτια όλων, εάν αυτό δεν έχει συμβεί ήδη. Δυστυχώς ή ευτυχώς, τέτοιες μεταρρυθμίσεις θέλουν χρόνο και όσο το δυνατόν καθαρότερο μυαλό, κάτι που δεν υπήρχε για κανέναν από τις αρχές του 2020… Καλό θα είναι λοιπόν οι αρμόδιοι που αποφασίζουν τα χρονοδιαγράμματα να σταματήσουν να μας χορεύουν μπάλλο…
Ελπίζουμε στον χορό να μην θέλει να προστεθεί και το Υπουργείο Εργασίας που κι αυτό θα θέλει τη δική του μεταρρύθμιση με το νέο ΕΡΓΑΝΗ και την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Μην μας χορεύουν κι αυτοί με τη σειρά τους μπάλλο, ζητώντας ψηφιοποίηση μέσα σε ένα απόγευμα… Είπαμε, όλα τα ζητήματα θέλουν τον χρόνο τους…
Στα υπόλοιπα θέματα που μας απασχολούν, χθες είχαμε την επανέναρξη της εφαρμογής για το Ε9 του 2021, δηλαδή των ακινήτων που είχαν οι φορολογούμενοι στην κατοχή τους την 1/1/2021. Εάν έχουν εντοπιστεί λάθη στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ, μπορεί να γίνει η τροποποίηση του Ε9, άρα κατ’ επέκταση και νέα εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ. Μάλιστα, αξίζει να θυμίσουμε ότι μέχρι να ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο στη χώρα μας, για πολύ καιρό δηλαδή, δεν θα εφαρμόζεται το ελάχιστο πρόστιμο των 100 ευρώ για κάθε εκπρόθεσμη τροποποίηση. Επιπλέον, αξίζει να προσθέσουμε ότι εάν η τροποποίηση γίνει έως τα τέλη Οκτωβρίου, θα αποφευχθεί και η μικρή προσαύξηση του 0,73% σε περίπτωση που η τροποποίηση βγάζει χρεωστική διαφορά, εάν βέβαια το ποσό της δόσης που προέκυψε πληρωθεί έως τις 29 Οκτωβρίου, μαζί με τις άλλες δύο που προκύπτουν από την αρχική.
Στην περίπτωση που το ποσό είναι πιστωτικό, εάν έχει πληρωθεί εφάπαξ όλος ο φετινός ΕΝΦΙΑ, τότε θα βγει στις επιστροφές με τη γνωστή διαδικασία. Μετά ο φορολογούμενος θα πρέπει να ζητήσει συμψηφισμό με άλλες οφειλές. Εάν δεν υπάρχουν οφειλές που να βαραίνουν τον φορολογούμενο, να ζητήσει το ποσό να πιστωθεί στον λογαριασμό που έχει ορίσει στο Taxis. Σε κάθε περίπτωση πάντως, καλό θα είναι να γίνει η σχετική αίτηση στην εφαρμογή «τα αιτήματά μου» στην σελίδα της ΑΑΔΕ ή να σταλεί με mail εάν η αρμόδια εφορία δεν έχει μπει στο σχετικό σύστημα επικοινωνίας με την εφαρμογή. Εάν δεν γίνει η αίτηση, το ποσό θα κινδυνεύει να προστεθεί στο υπόλοιπο των 293 εκατ. ευρώ επιστροφών που ψάχνουν τον δικαιούχο τους. Δυστυχώς, η αυτοματοποίηση στο θέμα των συμψηφισμών ή των επιστροφών αργεί, για αυτό και έχουμε φτάσει σε αυτό το πολύ υψηλό νούμερο. Τέλος, στην περίπτωση που δεν έχει πληρωθεί όλος ο ΕΝΦΙΑ το πράγμα είναι ευκολότερο, αφού γίνεται αναπροσαρμογή στον πίνακα δόσεων του φετινού ΕΝΦΙΑ.
Καλό ΣΚ σε όλους μας, με όσο το δυνατόν πιο ανώδυνους «μπάλλους» σε όλα τα επίπεδα!
Πηγή: www.e-forologia.gr/eea.gr