Τι αγοράζουν online οι Έλληνες την περίοδο της καραντίνας

Οι καταναλωτές στρέφονται σε online αγορές, που σχετίζονται με την τεχνολογία, την υγεία, την εργασία και με τη γυμναστική στο σπίτι

Σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών παρατηρείται από το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, που προκαλεί τον COVID-19, τόσο διεθνώς, όσο και στην Ελλάδα. Τι αγοράζουν όμως οι Έλληνες την περίοδο του lockdown και της καραντίνας;

Οι καταναλωτές στρέφονται σε online αγορές, που σχετίζονται με την υγεία, την τεχνολογία, την εργασία και με τη γυμναστική στο σπίτι, ενώ παρατηρείται σημαντική διαφοροποίηση στις κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης.

Σε επίπεδο πωλήσεων, αύξηση σημειώνουν οι κατηγορίες, που περιλαμβάνουν προϊόντα υγείας, παιχνίδια, όργανα γυμναστικής και περιφερειακά υπολογιστών. Πιο συγκεκριμένα, οι online αγορές ειδών “Hobby και Αθλητισμού” αυξήθηκαν κατά 70,40% την περίοδο από 9 έως 29 Μαρτίου 2020. Στην κατηγορία “Υγεία – Ομορφιά”, η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων ήταν της τάξης του 54,30%, στα είδη Τεχνολογίας καταγράφηκε αύξηση κατά 43,70%, ενώ στην κατηγορία “Σπίτι – Κήπος” σημειώθηκε άνοδος online πωλήσεων κατά 35,60%.

Να σημειωθεί ότι οι ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν από τη σύγκριση των αγορών, που έγιναν την περίοδο από 9 έως 29 Μαρτίου 2020, με τις αγορές που έγιναν τον Φεβρουάριο 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται, το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε σημαντική αύξηση, κάτι που διαπιστώνεται τόσο από τα στοιχεία επισκεψιμότητας, όσο και τα στοιχεία αγορών. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 41%.  

Σε πτώση τα είδη ένδυσης
Στον αντίποδα, την ισχυρότερη “πίεση”, της τάξης του -35,40%, δέχθηκαν τα προϊόντα της κατηγορίας “Μόδα”, πράγμα που προφανώς εξηγείται από την προσαρμογή των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση. Αντίστοιχα η κατηγορία “Auto – Moto” σημείωσε μείωση 8,6%.

Συνολικά, μπορεί οι Έλληνες καταναλωτές να μην σταμάτησαν τις ηλεκτρονικές αγορές τους, αλλά τροποποίησαν το τι αγοράζουν. Για παράδειγμα, μείωσαν τις αγορές που έχουν να κάνουν με προϊόντα μόδας (ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, ρούχα, παπούτσια και αρώματα) και αυτοκινήτου, ενώ συνεχίζουν να αγοράζουν και να αναζητούν αντισηπτικά, καθαριστικά σπιτιού και ιατρικά αναλώσιμα (γάντια και μάσκες).

Ταυτόχρονα, στράφηκαν σε αγορές, που έχουν να κάνουν με την εργασία από το σπίτι (laptops, web cameras, πληκτρολόγια, ποντίκια), τη γυμναστική από το σπίτι, τρόπους για να περάσουν δημιουργικά τον χρόνο σπίτι τους (puzzle, παιχνίδια, gaming). 

Κατηγορίες σε άνοδο
Οι 20 κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις το εξεταζόμενο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ιστοσελίδας, ήταν: τα Συμπληρώματα Διατροφής (αύξηση πωλήσεων 54,30%), οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (90,70%), τα Φαρμακευτικά (86,40%), Περιποίηση Προσώπου (41,50%), Εργαλεία (120,50%), παιδικά & Βρεφικά Παιχνίδια (224,00%), Περιφερειακά (175,80%), Παιδικά Παιχνίδια (242,10%), Φροντίδα Μαλλιών (84,20%), Προσωπική Υγιεινή (38,50%), Περιποίηση Σώματος (86,10%), Οικιακές  Συσκευές (52,20%), Όργανα Γυμναστικής (625,60%), Ρούχα Εργασίας (231,50%), Μακιγιάζ (34,80%), Μικρές Οικιακές Συσκευές (75,20%), Κρέμες Προσώπου (28,30%), Αναλώσιμα Εκτυπωτών (143,30%), Μάσκες Εργασίας (327,30%) και Ιατρικά Αναλώσιμα (304,70%).

Στο μεταξύ, στις 20 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων περιλαμβάνονται οι Web Cameras (1.859,40%), τα Multimedia (563%), τα PC Games (325,20%), οι Εκτυπωτές (301,80%), τα Gaming Headsets (287,10%) και τα Gamepads (248,10%).