Κοινοπραξία Τιθορέα-Δομοκός: Η μεγάλη απόδραση ασφαλιστικών εταιρειών και εργολάβων

Το Reporters United αποκαλύπτει επιχείρηση διάσωσης ασφαλιστικών εταιρειών και εργολάβων, ενορχηστρωμένη από το υπουργείο Μεταφορών, με κόστος 13 εκατ. ευρώ. Εσωτερικά έγγραφα χαρακτηρίζουν «παραμύθι» το επιχείρημα του υπουργείου ότι η «ανθεκτικότητα» των νέων υποδομών είναι ο λόγος που καθυστερεί η επισκευή των βλαβών από την κακοκαιρία Ντάνιελ. Από τον Ιούνιο, το τμήμα αυτό της γραμμής δεν διαθέτει πιστοποιητικό ασφαλείας.

Πριν ένα χρόνο περίπου, όταν τα νερά της πλημμύρας Ντάνιελ υποχώρησαν αποκαλύπτοντας τον βουτηγμένο στις λάσπες σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού, η επιτροπή διαπίστωσης βλαβών της ΕΡΓΟΣΕ εκτίμησε τις ζημιές σε γραμμές, κτίριο και τεχνικό εξοπλισμό στα 13,2 εκατ. ευρώ. Στο τμήμα αυτό του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχει εν ενεργεία εργολαβία, η σύμβαση 635 με την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΤΕΡΝΑ. Το έργο είναι ασφαλισμένο για φυσικές καταστροφές, «έστω και εξαιρετικά σπάνιας εμφάνισης».

Απόσπασμα από το πρωτόκολλο διαπίστωσης βλαβών μετά την κακοκαιρία Ντάνιελ.

Κι όμως, 14 μήνες μετά, δεν έχει γίνει η παραμικρή επισκευή στη γραμμή και στα «τεχνικά δωμάτια» του σταθμού τα οποία φιλοξενούν ηλεκτρονικά συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Αγκάθια και ξερόχορτα έχουν πνίξει τις 10 από τις 11 γραμμές. Τα τρένα κινούνται σε πρόχειρα κατασκευασμένη μονή γραμμή, με τη μισή ταχύτητα από την προβλεπόμενη και μπαινοβγαίνουν στη σήραγγα Όθρυος χωρίς συστήματα ασφαλείας (Τέμπη, ένας χρόνος μετά: Τα τρένα είναι πάλι τυφλά«Εκεί δεν έχουμε κανένα πρόβλημα»: Ο πρόεδρος του ΟΣΕ ψεύδεται ξανά). Σύμφωνα με έγγραφο που έφεραν στο φως οι μηχανοδηγοί και έγινε πρωτοσέλιδο από την ΕφΣυν, το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής δεν έχει καν πιστοποίηση ασφαλείας, αφού η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων την ανακάλεσε τον Ιούνιο. 

Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ ΕΔΩ