Ο Βουλευτής Πιερίας, κ. Κομνηνός Δελβερούδης, μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής, ως Ειδικός Αγορητής της ΝΙΚΗΣ, στα πλαίσια της συζήτησης για την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ).
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Βουλευτής τόνισε ότι ο νέος ΚΟΚ, παρότι σε αρκετά σημεία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, παρουσιάζει και σημαντικές παραλείψεις, τις οποίες παρουσίασε επιγραμματικά:
- Αγνοήθηκαν οι τεκμηριωμένες προτάσεις και παρατηρήσεις κομμάτων και κοινωνικών φορέων, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση.
- Εσφαλμένος αποκλεισμός των ΤΑΞΙ από τις λεωφορειολωρίδες, αδιαφορώντας για τον κρίσιμο ρόλο τους στην εξυπηρέτηση ΑμΕΑ, ηλικιωμένων και ευπαθών ομάδων.
- Ανεφάρμοστος και επικίνδυνος ο περιορισμός των 30” για στάση ΤΑΞΙ: Δεν επαρκεί ο χρόνος για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση, ιδίως σε περιπτώσεις ηλικιωμένων, αποσκευών ή αστάθειας του δικτύου POS.
- Αυστηρός περιορισμός στη στάθμευση τροχόσπιτων με το όριο των 6μ. – μέτρο που αποκλείει τη συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων αυτών. Χρειάζεται αύξηση του ορίου στα 7,5-8 μέτρα και διπλασιασμός της επιτρεπόμενης παραμονής.
- Καμία πρόβλεψη για την κατάληψη πεζοδρομίων, παρότι αποτελούν εμπόδιο για πεζούς και ιδιαίτερα για άτομα με αναπηρία.
- Απουσία ρυθμίσεων για ηλεκτρικά πατίνια και γουρούνες, παρά τα αυξανόμενα ατυχήματα και τις σοβαρές δυσκολίες που προκαλούν, κυρίως στα νησιά.
- Ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες υποδομές και έλεγχοι για τη χρήση πατινιών – ούτε λωρίδες κυκλοφορίας, ούτε θέσεις στάθμευσης.
- Έλλειψη αστυνόμευσης: χωρίς συστηματικούς ελέγχους, τα άρθρα του ΚΟΚ μένουν κενό γράμμα. Η απουσία περιπολιών και ελέγχων – ειδικά έξω από νυχτερινά κέντρα – αποτελεί σοβαρή αδυναμία.
- Απουσία πρόληψης: η Τροχαία δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο κατασταλτικά. Η πρόληψη, η παρουσία και η αποτροπή επικίνδυνης συμπεριφοράς πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα.
Ο κ. Δελβερούδης κατήγγειλε την ύπαρξη – στο νομοσχέδιο για τον ΚΟΚ – πλήθους άσχετων διατάξεων και ρυθμίσεων, γεγονός το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτήματα δημοκρατικότητας, διαφάνειας και θεσμικής λειτουργίας.
- Επέκταση της Υπαίθριας Διαφήμισης, με συνέπεια, ο δημόσιος χώρος να αντιμετωπίζεται ως αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης (διαφημιστικών εταιρειών, ΟΤΑ και ιδιωτών) και όχι ως κοινωνικό αγαθό.
- Συμβάσεις εργασίας για τα έργα αποκατάστασης βλαβών και υποδομών, δύο ολόκληρα χρόνια μετά τις καταστροφές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.
- Προσχηματική κατάργηση αναπληρωματικών μελών στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.).
- Ελλιπής εικόνα για την οδική ασφάλεια από την επιλεκτική παρουσίαση στατιστικών στοιχείων.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Δελβερούδης εξέφρασε την ελπίδα και την ευχή, ο νέος ΚΟΚ, παρά τις προβληματικές του ρυθμίσεις, να συμβάλλει στον περιορισμό και ει δυνατόν, στον μηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων, για να παύσουν επιτέλους να χάνονται άδικα ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο.
Ακολουθεί το βίντεο από την ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής.