«Η διάθεση του ποσού των 75 εκατομμυρίων ευρώ σε πρώτη φάση, καθώς και η δημόσια δέσμευση του Υπουργού Εσωτερικών για επιπλέον χρηματοδότηση των Δήμων για την αντιμετώπιση των πρόσθετων αναγκών, συνιστά μία καλή αρχή, καθώς και έμπρακτη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου της Αυτοδιοίκησης στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης». Αυτό τονίσθηκε μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι με τηλεδιάσκεψη.
Η συνεδρίαση, όπως ήταν εύλογο επικεντρώθηκε σε μια εκτίμηση για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας της καραντίνας και της υγειονομικής κρίσης, όπου όπως επισημάνθηκε «θα δοκιμαστούν οι οικονομικές αντοχές των δήμων, καθώς ήδη καταγράφεται αισθητή μείωση των εσόδων».
Επιπλέον, σε επιμέρους ζητήματα έγινε μεταξύ άλλων αναφορά για την κρίση ρευστότητας στις ΔΕΥΑ, στο πώς θα διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία των παιδικών σταθμών και εν γένει της προσχολικής αγωγής, των Κλειστών Γυμναστηρίων & Κολυμβητηρίων, ενώ συζητήθηκε και η τροπολογία του υπ. Εσωτερικών για τα τραπεζοκαθίσματα.
Στη σημερινή τηλεδιάσκεψη με την ΚΕΔΕ, παρέστησαν και εκπρόσωποι της ΠΟΕ-ΟΤΑ, που τόνισαν μεταξύ άλλων, ότι, «θα πρέπει να υπάρξει επιβράβευση της συνεισφοράς στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης των εργαζόμενων στην αυτοδιοίκηση», γεγονός, που με επίκεντρο, όπως είπε, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου τους υπαλλήλους στην καθαριότητα και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»: «ήταν και δικό μας αίτημα. Το παλέψαμε, το παλεύουμε».
Η εισήγηση του Προέδρου της Επιτροπής Χωροταξίας της ΚΕΔΕ – Δημάρχου Κατερίνης Κώστα Κουκοδήμου
Παράλληλα, στη διάρκεια συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ο Δήμαρχος Κατερίνης Κώστας Κουκοδήμος και Πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας της ΚΕΔΕ, με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας ποδηλάτου στις 03 Ιουνίου και σχετική προτροπή του Υπουργείου Μεταφορών, πρότεινε οι δήμοι να συμπεριλάβουν δράσεις προώθησης για το ποδήλατο και ενθάρρυνση των δημοτών για τη χρήση του ποδηλάτου στις πόλεις, ενώ όπως τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι δράσεις που θα προγραμματιστούν θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις οδηγίες που παρέχονται από τις αρμόδιες αρχές αναφορικά με τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής διασποράς του Κορωνοιού». Επιπλέον, ο κος Κουκοδήμος πρότεινε μαζί με τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ να πραγματοποιηθεί και στην Αθήνα μια δράση συμβολική για την προώθηση του ποδηλάτου, σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Αθηναίων, το Υπουργείο Μεταφορών, τον Περιφερειάρχη κ.λπ.
Παράλληλα, ο Δήμαρχος κατέθεσε δύο προτάσεις της Επιτροπής, με αφορμή την ημέρα ποδηλάτου: Η πρώτη αφορά τη μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 /χλμ την ώρα στα 30 χλμ/ωρα στους τοπικούς δρόμους σε περιοχές κατοικίας.
«Η πολιτική μείωσης στους ‘τοπικούς δρόμους’ του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, απλώνεται, εδώ και μερικά χρόνια, με ταχείς ρυθμούς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.Η μείωση του ορίου ταχύτητας στους τοπικούς δρόμους εντάσσεται στη στρατηγική της βιώσιμης Κινητικότητας, την οποία σήμερα πολλές πόλεις στην Ελλάδα προετοιμάζουν και στοχεύει στο να λειτουργούν οι πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Κουκοδήμος.
Η δεύτερη πρόταση αφορά τις πολιτικές των δήμων σε ό,τι αφορά το ποδήλατο.
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κος Κουκοδήμος: «Στην Επιτροπή είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με συγκοινωνιολόγους και πολεοδόμους, που κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις, όπως επίσης και με τον καθηγητή του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Πολεοδόμο- Συγκοινωνιολόγο Θάνο Βλαστό. Επιγραμματικά: Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν, ώστε να ασκούνται με επιτυχία και με τη συμμετοχή των πολιτών καινοτόμες πολιτικές για το ποδήλατο, στο πλαίσιο μιας διαφορετικής καθημερινότητας». Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος είναι σημαντικό οι Δήμοι να προχωρήσουν σε δράσεις όπως:
•Επικοινωνία μεταξύ των Δήμων για ανταλλαγή καλών πρακτικών.
•Θεσμοθέτηση στους Δήμους γραφείων ποδηλάτου.
•Προετοιμασία για την αποτελεσματική συμμετοχή τους σε σχετικά ευρωπαϊκά δίκτυα. Για την άσκηση πολιτικών για το ποδήλατο χρειάζεται μια πιο στενή συνεργασία με την υπόλοιπη Ευρώπη.
•Εξασφάλιση από την πολιτεία σταθερής χρηματοδότησης για την πολιτική ως προς το ποδήλατο. Δράσεις σχετικές με το ποδήλατο θα πρέπει να χρηματοδοτούνται και από τους ιδίους πόρους των Δήμων.
•Αναζήτηση ευκαιριών μέσω της πολεοδομικής και κυκλοφοριακής οργάνωσης για την παροχή προνομίων στο ποδήλατο σε σχέση με τα άλλα μέσα.
•Οργάνωση συστηματικής συντήρησης του δικτύου ποδηλάτου και ιδίως της οριζόντιας διαγράμμισης.
•Έλεγχος προβλημάτων ως προς τη συνέχεια του δικτύου και εντοπισμός διακοπών και ενδιάμεσων κενών. Αξιολόγηση του τμήματος του δικτύου που αρχικά κατασκευάστηκε.
•Άσκηση πολιτικών για τη βελτιστοποίηση των συνδυασμένων μετακινήσεων με ποδήλατο και δημόσια συγκοινωνία.
•Αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης και της κλοπής ποδηλάτων.
•Εκπαίδευση στα σχολεία στη χρήση ποδηλάτου
•Δημιουργία σε κάθε Δήμο δικτύου σήμανσης και πληροφόρησης ποδηλατών.
«Όλοι οι δρόμοι τοπικής κυκλοφορίας, σε περιοχές κατοικίας, είναι κατάλληλοι για αυτή τη λύση, που για να εφαρμόζεται, αρκεί μόνον η σχετική σήμανση. Το ποδήλατο είναι αθόρυβο, δεν ρυπαίνει, δεν καταναλώνει χώρο και καύσιμα, είναι το λιγότερο επικίνδυνο μέσο απέναντι στον πεζό αλλά και στον αναβάτη του» κατέληξε στα λεγόμενά του, ο κος Κουκοδήμος.
Τις προτάσεις που υπέβαλε ο Δήμαρχος Κώστας Κουκοδήμος, επικρότησε τόσο ο πρόεδρος Δ. Παπαστεργίου, όσο και τα μέλη του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ.